دما در آخرهفته کاهش محسوس می یابد

منصور شیشه فروش
وزش باد شدید تا پایان هفته در اصفهان/
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پدیده غالب هواشناسی در استان اصفهان وزش شدید باد است و در پایان هفته با کاهش محسوس دما مواجه خواهیم شد که خطر سرمازدگی درختان را به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: تا پایان هفته، سامانه بارشی فعالی اصفهان را در بر نمی گیرد و گاهی به صورت بارشهای رگباری در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان خواهد بود.  جوی نسبتاً پایدار طی سه روز آینده بر روی استان اصفهان پیش بینی می شود و بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و برای امروز و روز سه شنبه هم در برخی مناطق به ویژه غرب و جنوب استان بارشهای پراکنده دور از انتظار نیست. 

وی افزود: پدیده غالب هواشناسی در استان اصفهان وزش شدید باد است که گاهی سرعت آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و مناطق جنوب، شمال، شرق و تاحدودی مرکز استان را دربر می گیرد؛ از سوی دیگر پایان هفته با کاهش محسوس دما مواجه خواهیم شد که خطر سرمازدگی درختان را به همراه دارد.

شیشه فروش بیان داشت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان اصفهان روان است و عوامل راهداری در ۴۲ راهدارخانه استان اصفهان مستقر هستند؛ شدت وزش باد در چندروز اخیر منجر به خسارت درختان در باغات شد و دو خودرو هم در محور نایین-انارک دچار واژگونی شدند و شیشه ۱۲ خودرو هم در همین مسیر به علت طوفان شن آسیب دید.

وی اضافه کرد: وزش باد منجر به شکستن ۱۲ اصله درخت در فضای سبز شهر اصفهان شد و دو تیر چراغ برق هم در مناطق شرق اصفهان و نایین سقوط کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با استقرار نیروهای پلیس راه و عوامل راهداری تاکنون هیچ حادثه جاده ای نداشتیم و مدیریت بحران در ۱۱۰ شهر به حالت آماده باش است و تیم های ویژه حوادث برق، گاز و سوخت در تمام این مناطق مستقر هستند.
(۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ -  کد خبر: 11706)