فردا سرعت باد بیشتر می‌شود

واژگونی ۷ تابلوی تبلیغاتی و قطع ۲۰ اصله درخت بر اثر باد شدید/فردا سرعت باد بیشتر می‌شود واژگونی ۷ تابلوی تبلیغاتی و قطع ۲۰ اصله درخت بر اثر باد شدید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون در اثر وزش باد شدید ۷ تابلوی تبلیغاتی و چند داربست و تابلوی شهری واژگون شده که جمعاً ۷ مورد بوده و ۲۰ اصله درخت هم قطع شده و علاوه بر این موارد به چند شبکه برق روستایی هم آسیب وارد شده که در حال تعمیر است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون در اثر وزش باد شدید ۷ تابلوی تبلیغاتی شامل تابلو بانک ملت در خیابان آتشگاه و چند داربست و تابلوی دیگر در شهر واژگون شده که جمعاً ۷ مورد بوده و ۲۰ اصله درخت هم قطع شده و علاوه بر این موارد به چند شبکه برق روستایی آسیب وارد شده که در حال تعمیر است.

وی افزود: با پلیس راه و راهداری هماهنگی شده که در هر مقطعی که طوفان شن دیده شد به صورت موقتی مسدود و اعلام شود و جاده‌ای به صورت جایگزین برای تردد رانندگان در آن محور تعیین شود و در صورت ابلاغ این موارد اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طوفان شن و گردوغبار را معمولاً در مناطق شرق و شمالی اصفهان خواهیم داشت که محورهای نائین، انارک، خوروبیابانک، اردستان و شرق اصفهان توأم با گردوغبار است و رانندگان باید دقت لازم را در رانندگی در این مسیرها داشته باشند.

وی اظهار کرد: سرعت باد امروز بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بوده است اما سرعت باد در فردا بیشتر پیش بینی شده است و حتی به صورت نقطه‌ای سرعت باد ممکن است در برخی مناطق بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران در همه مناطق استان آماده باش هستند و مرخصی‌ها لغو شده است تا در محل مأموریت بمانند به همه دستگاه‌ها و شهرداری‌ها اطلاع رسانی کامل شده است و از دیروز تا به حال مستحکم سازی المان‌های ناپایدار، تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌ها و گلخانه‌ها در دستور کار بوده است.

(۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ - کد خبر 482978)