افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک در سال 1402مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک اعلام کرد: عملکرد زنجیره تولید این مجتمع از اکتشاف تا فروش، در سال 1402 افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمیدرو، علیرضا خوش‌مقام با بیان این مطلب و با اشاره به عملکرد مجتمع معدنی سرب نخلک در سال گذشته، گفت: عملکرد این شرکت در راستای شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم و رشد تولید)، با تلاش همکاران و همگرایی با راهبر، از میزان تولید مدت مشابه پارسال و نیز سطح اهداف برنامه‌ریزی شده فراتر رفت.وی ادامه داد: «تولید کنسانتره» این مجتمع در سال گذشته، رشد حدود 45 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن تجربه کرد. همچنین، عملکرد بخش «استخراج ماده معدنی» 43 درصد، «حفاری اکتشافی» 14 درصد و «فروش محصول» 26 درصد در مقایسه با آمار 1401 افزایش حاصل شد.مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک با اشاره به افزایش عملکرد این مجتمع در سال 1402 نسبت به برنامه، تصریح کرد: این مجتمع در سال گذشته، در بخش «استخراج ماده معدنی» ۷۸ درصد، «حفاری اکتشافی» ۱3 درصد، «تولید کنسانتره» 39 درصد، و «فروش محصول» 28 درصد نسبت به برنامه افزایش داشت. بهره برداری از 6 طرح توسعه ای در 1402 خوش‌مقام با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای افتتاح شده در سال 1402 گفت: طرح مکانیزه کردن معدن (اسپیرال)، فاز نخست کارخانه ۲۰ هزار تنی فرآوری کنسانتره سرب، احداث و بهره برداری از طرح‌های زیست محیطی (تیکنر، فیلتر پرس و ژئوممبران) و نیز احداث راه دسترسی به معدن، از طرح های افتتاح شده است. وی افزود: پیشرفت این سرمایه گذاری این طرح ها، ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آنها، ۱۲۰ نفر بوده است. بنا به این گزارش، مجتمع معدنی سرب نخلک یکی از قدیمی‌ترین معادن زیر زمینی کشور است که در منطقه انارک و در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار گرفته است.

 252258 - 

انالله و انا الیه راجعون 
خانم حوا مسیحائی (همسر زنده یاد حسین پاکروان)  بیست و هشتم فروردین ماه 1403 در اصفهان از میان ما رفت و آشنایانش دیگر نگاه پر از محبت او را نخواهند دید.
انارک نیوز این مصیبت را به خانواده های پاکروان، مسیحائی و دیگر بستگان تسلیت می گوید، شکیبایی وابستگان و آمرزش شادروان را از درگاه پروردگار مهربان درخواست می نماید. 
مراسم خاکسپاری و ترحیم متعاقبا اعلام خواهد شد.
روانش شاد و یادش گرا می باد.

انالله و انا الیه راجعون 
آقای حسین غدیری انارکی (فرزند زنده یاد محمدباقر) بیست و هفتم فروردین ماه 1403 در انارک (با تصادف) از میان ما رفت و آشنایانش دیگر نگاه پر از محبت او را نخواهند دید.
انارک نیوز این مصیبت را به خانواده های غدیری و دیگر بستگان تسلیت می گوید، شکیبایی وابستگان و آمرزش شادروان را از درگاه پروردگار مهربان درخواست می نماید. 
مراسم خاکسپاری و ترحیم متعاقبا اعلام خواهد شد.
روانش شاد و یادش گرا می باد.

"برای ذهن آلوده، هیچکس به جز خودش به پشیزی نمی ارزد."  

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".  

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از هجدهم تا بیست و چهارم فروردین ماه 1403: 
1- ناشناس: بجای راهپیمایی های نمادین و ظاهری بهتر هست به مشکلات مردم نظیر عدم وجود فاضلاب در کوی ناروسینه رسیدگی شود. مردم تا کی سختی بکشند و مسئولین کارهای نمادین.
2- آموزش تلاوت و روخوانی قرآن کریم نوجوانان پسر در مسجد چهارده معصوم انارک با مربیگری حاج آقا موسوی و دختران در مسجد جامع انارک با مربیگری خانم اسمعیل زاده در ماه رمضان انجام و نماز عید سعید فطر با حضور مردم به امامت حجت‌الاسلام موسوی در مصلی زیارتگاه پیرمردان شهر انارک برگزار شد.
3- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، حاجیه خانم فاطمه عابدزاده انارکی و آقای حمید فیضی انارکی. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.

انالله و انا الیه راجعون 
آقای حمید فیضی انارکی (فرزند زنده یاد عباسعلی) بیست و چهارم فروردین ماه 1403 در تهران از میان ما رفت و آشنایانش دیگر نگاه پر از محبت او را نخواهند دید.
انارک نیوز این مصیبت را به خانواده های فیضی و دیگر بستگان تسلیت می گوید، شکیبایی وابستگان و آمرزش شادروان را از درگاه پروردگار مهربان درخواست می نماید. 
مراسم خاکسپاری و ترحیم متعاقبا اعلام خواهد شد.
روانش شاد و یادش گرا می باد.

پس از یک ماه بندگی و عبادت و روزه داری، نماز عید سعید فطر با حضور با شکوه مردم شهر انارک برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان: روزه داران و مؤمنان پس از یک ماه بندگی، عبادت و روزه داری با اقامه نماز عید فطر با ضیافت الهی وداع کردند.
نماز عید سعید فطر در انارک با حضور گسترده مردم و به امامت حجت‌الاسلام حاج آقا موسوی در مصلی زیارتگاه پیرمردان شهر انارک برگزار شد.

#عکاس خبری:مهران مطلبی نیا - 22 فروردین 03

مقالات دیگر...