منطقه شکار ممنوع عباس آباد

منطقه شکار ممنوع عباس آباد- عکس منطقه شکار ممنوع عباس آباد معرفی دیدنی ها و جاذبه های گردشگری نایین 

از جمله جاذبه‌های گردشگری نایین می‌توان به مسجد باباعبدالله، خانه تاریخی پیرنیا، کوه میل، قلعه عاشوراگاه و... اشاره کرد. قدمت شهر نایین بیش از ۳۰۰۰ سال است.
ستاره | سرویس گردشگری - نایین در استان اصفهان و مرکز شهرستان نائین قرار دارد. این شهر در منطقه دشت کویر قرار گرفته‌است و آب و هوایی خشک دارد. قدمت نایین بیش از ۳۰۰۰ سال است و وجود مسجد جامع نایین که از لحاظ قدمت اولین یا دومین مسجد پابرجا در ایران است؛ شاهدی بر این مدعاست. علاوه بر زبان فارسی، بسیاری از مردم محلی به گویش نائینی هم صحبت می‌کنند که گویشی از زبان‌های ایرانی مرکزی است. در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین جاذبه های گردشگری نایین انداخته‌ایم...
۳. منطقه شکار ممنوع عباس آباد: این منطقه در شرق شهرستان نایین مابین شهر انارک و شهر بیاضه واقع شده و مشتمل بر دشت‌ها و رشته کوه‌های به هم پیوسته می‌باشد. این منطقه با وسعت بیش از ۳۰۰ هزار هکتار، زیستگاهی بکر و دست نخورده در قلب کویر برای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری می‌باشد. به رغم وجود محدودیت‌های زیستی از جمله بارندگی کم و متغیر، آب و هوای گرم و محدودیت‌های خاک، پوشش گیاهی از تنوع و تراکم قابل توجهی برخوردار بوده و تاکنون بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی در سطح این منطقه شناسایی شده‌اند و درمنه، گز و تاغ پوشش گیاهی شاخص آن می‌باشند.
در این منطقه ۳۵ گونه پستاندار، ۷۲ گونه پرنده بومی و ۱۵۵ گونه پرنده مهاجر زندگی می‌کنند. این منطقه یکی از باارزش‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی محسوب می‌شود. گونه‌های جانوری متعدد دیگری نیز در این منطقه دیده می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها پلنگ، جبیر، کاراکال، گربه شنی، شاه روباه، هوبره و زاغ بور می‌باشند.
(۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ / کد خبر: ۱۴۸۴۹)