گازرسانی به 8000 خانوار شهرهای فاقد گازکشی ناحیه نائین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان در بازدید از ایستگاه سی‌ان‌جی مادر شهر نایین گفت: با بهره‌گیری از این ایستگاه، امکان گازرسانی به حدود هشت هزار خانوار شهرهای فاقد گازکشی این ناحیه فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، عبدالله گیتی‌منش طی بازدید از این ایستگاه، افزود: با توجه به لزوم افزایش استفاده از گاز طبیعی و در راستای حمایت از طرح انتقال گاز با استفاده از صنعت سی‌ان‌جی، عملیات گازرسانی به روش مادر و دختر به شهرهای انارک، چوپانان، جندق، چاه ملک، فرخی و خور انجام شده که در این راستا با احداث این ایستگاه با پنج تجهیز، امکان گازرسانی توسط خودروهای حمل گاز به این تعداد خانوار شهرهای فوق فراهم شده است.

گیتی‌منش در تشریح طرح مذکور گفت: در این طرح گازرسانی به روستاها از خطوط انتقال استفاده نمی‌شود بلکه با احداث جایگاه‌های موسوم به جایگاه‌های مادر و دختر، گاز سی‌ان‌جی به وسیله خودروهای حمل گاز به ایستگاه‌های روستایی منتقل و در شبکه توزیع تخلیه می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح مذکور و با توجه به مصرف متوسط ماهیانه مناطق فوق (به ویژه در فصول سرد سال)، امکان صرفه‌جویی در مصرف 2.7 میلیون لیتری گاز مایع و نفت سفید در سوخت مصارف خانگی و ایجاد شرایط مناسب جهت آسایش شهروندان محترم مناطق یاد شده مهیا شده است.

(شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۰۳

 1