گردشگری وحشت! ریگ جن

ترس بخشی از وجود انسان است و هر چیزی که ناشناخته یا دلیلی برای وجود و رخدادش وجود نداشته باشد باعث ترس می‌شود. وجود ارواح سرگردان و جن‌ها یکی از عناصر اصلی مکان‌هایی است که باعث رعب و وحشت انسان می‌شود. در ایران و بسیاری از نقاط دنیا مکان‌هایی وجود دارد که به عقیده بومی‌ها محل گذر یا زندگی ارواح و جن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
بیابان‌های اسرارآمیز که جان بسیاری از انسان‌ها را می‌گیرد و غارهای بدون انتها و دره‌ها و جنگل‌هایی با صداها و اشکال عجیب ازجمله مواردی است که مراجعه‌کنندگان و گردشگران علاقه‌مند به ماجراجویی و تجربه وحشت را به خود جلب می‌کند.
داستان‌ها و روایتی که بومی‌ها در رابطه با این مناطق مطرح می‌کنند عموماً ممکن است هیچ دلیل علمی موثقی نداشته باشد و ماجراجویان و علاقه‌مندان به گردشگری وحشت با آگاهی از این موضوع پا به این مناطق اسرارآمیز می‌گذارند و صرفا تجربه کردن در منطقه‌ای که داستان‌های عجیب و غریبی برایش وجود دارد می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.
ریگ جن: یکی از معروف‌ترین مکان‌هایی که در ایران باعث ترس و وحشت گردشگران و کویرنوردان می‌شود ریگ جن است. این منطقه بیابانی در کویر مرکزی ایران قرار دارد و شامل جنوب سمنان و شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق می‌شود.
این منطقه با وسعتی نزدیک به 4000 کیلومتر مترمربع یکی از اعجاب‌انگیزترین بیابان‌های دنیاست. باتلاق‌های نمکی و وجود تپه‌های بی‌شمار شن از مهم‌ترین چالش‌های سفر به این منطقه است. وسعت باتلاق‌ها به حدی است که می‌تواند هر گروه مجهزی را زمینگیر کند و درنهایت با تمام شدن آذوقه، آب و سوخت، مرگ دردناکی را برایشان رقم بزند.محلی‌هایی که اطراف این منطقه اسرارآمیز زندگی می‌کنند از ورود به آن واهمه دارند و معتقدند هر انسانی که واردش شود هیچ‌گاه بر نخواهد گشت و به عقیده آنها شترها هم از ورود به این منطقه اجتناب می‌کنند.
برخی گردشگران و ماجراجویان ایرانی و خارجی توانسته‌اند از بخش‌هایی از این سرزمین وحشت عبور کنند که اولین فرد خارجی که از این منطقه عبور کرد، سون هدین جغرافیدان، مکان‌نگار، عکاس، کاوشگر و سفرنامه‌نویس سوئدی بود که موفق شد از بخش‌هایی از ریگ جن در سال 1900 عبور کند. برخی گروه‌های ایرانی نیز با خودرو توانسته‌اند از بخش‌هایی از این منطقه عبور کنند.
(جام جم آنلاین - جمعه 21 مهر 1396 ساعت 06:30)