اخبار‌ تکمیلی انارک

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها درباره انارک از شنبه سی ام شهریورماه 98 تا پنجم مهر ماه به شرح زیر می باشد. 

الف- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم که نداشتیم. 

ب – اینک گزیده و حمع بندی دیدگاه ها و "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- آقای قاسمی نژاد: قضیه مدارس انارک مثل قضیه مرغ و تخم مرغ  است. مردم  مجبورند  به خاطر نبودن کلاس و آینده فرزندانشان با تحمل هزینه سنگین مهاجرت  کنند. از طرفی آموزش و پرورش هم بدلیل کمبود دانش آموز مجبوربه تعطیل کلاس هاست. برای حل مشکل باید گروهی تشکیل و با تحقیق و بررسی از خانواده ها و اقوام، آمار  دقیقی از کسانی که به خاطر  تحصیل فرزندانشان مجبور  به مهاجرت شدند تهیه  و در صورت به حد نصاب رسیدن  دانش آموزان از آموزش پرورش قول تشکیل کلاس را بگیرند و از طرفی از افراد نیز خواهش کنند به خاطر رونق شهرشان برگردند. با برنامه ریزی جامع  و پیگیری مستمر فکر کنم  در آینده شاهد ایجاد دبیرستان هم در انارک  باشیم.
2- حمید: برخی از قبول شدگان آزمون سراسری امسال: آقایان سجاد لوکی انارکی رشته معدن دانشگاه صنعتی اصفهان، افشین اشرف رشته پزشکی دانشگاه کاشان، احسان اشرف کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه یزد و وحید شفیعی دکترای هوش مصنوعی دانشگاه علوم تحقیقات تهران. انارک نیوز ضمن آرزوی موفقیت برای همه این عزیزن، عزت آنان را در کلیه مراحل زندگی از پروردگار توانا خواستار است.
- لطفاً شهرداری فکری به حال پیاده رو نماید که در شأن شهدا نمی باشد.
3-  آقای مهدوی: جاده دو بانده پادگان انارک آماده می باشد طوری که تابلوهای کنار جاده و سرعت و خط کشی شده. بعضی اوقات به گفته مسئولین رانندگان جاده را باز می کنند و رفت و آمد از دوطرف می شود. در صورتیکه جاده برگشت از نایین است و چون جاده قبلی خراب است رانندگان از این جاده استفاده می کنند و از طرف کارفرما اخیرا" در ۶ کیلومتری انارک با لاستیک کامیون جاده را مسدود کرده که چندین مورد تصادف صورت گرفته ازجمله مهدوی. آقایی. طباطبایی و یک تریلر سنگ. خواهش دارم تا کسی را به کشتن نداده یا جاده را باز و یا درست از ورودی مسدود شود. جاده افتتاح نشده، تابلو ورود ممنوع به طرف جاده قبلی و وقتی میگم تابلو عبور ممنوع به طرف جاده فبلی است، می گویند پلاستیک روی تابلو کشیدیم، باد برده. ابن شد جواب. خسارت مالی به درک، خدای نکرده خسارت جانی باشد، کی جوابگو است؟
4-  آقای حسینی: چندی قبل دوستان چند بار به به من گفتند گروه فرهیختگان ‌انارک تشکیل شده و شما هم عضو شو، همه بزرگان انارک عضو هستند. تمام کسانی که نظر میدن تعدادی جوان کم سن و سال و بیکار که شعاری صحبت می کنند و می گفتند کاری بشه و اونها بیکار نمانند و همه حرفشون این بود که انارک پولدار زیاد داره و اگر اونها سرمایه شون رو بیارند در انارک کارگاه راه بندازند خیلیها کار خواهند داشت. حلا هم حرفم همان هست که گفتم: .اول باید مشکلی شناسایی بشه و کسی را رئیس جلسه بدانند و درباره رفع اون مشکل راه شدنی پیشنهاد بدن و کسی که پیشنهاد می ده، خودش پایه کار باشه و نه فقط حرف بزنه و ...
5- ناشناس: انارک در صورتی مهاجرت پذیر می شه که مشکل شغل و مسکن به حداقل برسه.
- مبلغی که سهامداران شرکت سیمان ویژه انارک سهامی خاص به حساب واریز کرده بودند به سهامداران برگردانده می شود. سهامداران برای دریافت پول خود فتوکپی شناسنامه، کارت ملی و کارت بانکی خود شخص را همراه با فرم به تهران توسط پست پیشتاز ارسال نمایند.

ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که از آقای پاکروان رییس و سخنگوی شورای شهرانارک می باشد.
- گفته های همشهریان در خصوص مسدود کردن جاده بشکل نامطلوب کاملا بحق بوده و باید اقدامی درست در این خصوص انجام پذیرد.بنده به نوبه ی خود مجددا موارد را خدمت فرماندارمحترم شهرستان جناب آقای مهندس نصرتی اعلام می نمایم تا اقدامی صحیح در جهت رفع موانع و مشکلات مورد نظر دوستان انجام پذیرفته و در نهایت دستور راه اندازی و بازگشایی جاده را صادر فرمایند. ضمنا احتمالا در هفته جاری نشستی با همشهریان در جهت بررسی مشکلات و هم اندیشی با عزیزان خواهیم داشت لذا عزیزان مطلع باشند جهت شرکت در این نشست و استفاده از نظرات شما بزرگواران. تاریخ متعاقبا اعلام میگردد.شاد و پیروز و سربلند باشید.

د- کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد.