اعطای ۷۸ قطعه زمین به مشمولین قانون جوانی جمعیت در شهرستان نایین 

مهدی علمی - اصفهانرئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین از اختصاص ۷۸ قطعه زمین به متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرهای نایین و انارک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان نایین با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان و متقاضیان حائز شرایط برگزار شد.  

مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در این باره اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌هایی که بعمل آمد زمین مورد نیاز برای اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این شهرستان تامین شد و اکنون قرعه کشی مرحله اول برای تخصیص زمین به واجدین شرایط انجام شد.  

وی افزود: در حال حاضر ۷۴ قطعه زمین در شهر نایین و چهار قطعه زمین در شهر انارک ویژه متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تامین شده است که به صورت رایگان به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین بیان کرد: هزینه آماده‌سازی این اراضی با ۲ سال تنفس و هشت سال قسط بندی می‌بایست توسط متقاضیان پرداخت شود.  

وی گفت: آماده‌سازی توسط شهرداری‌های نایین و انارک انجام می‌شود که به زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد و به لطف خدا پس از انجام آماده‌سازی امکان اخذ پروانه ساختمانی و ساخت و ساز وجود دارد.  

علمی خاطرنشان کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.  

وی افزود: براین اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین عنوان کرد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.