افزایش ۴۴۲ کیلومتری طول بزرگراه‌های استان اصفهان در دور دوم دولت تدبیر و امید 

راه اصفهانمعاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای دولت دوازدهم ۱۰۹ فقره قراداد برای حوزه بزرگراهی استان اصفهان منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد و در طی این ۴ سال ۴۴۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی  اظهار کرد: در چهارسال اخیر ۴۴۲ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اصفهان به بهره‌برداری رسید که این میزان با انعقاد ۱۰۹ فقره قرارداد و به ارزش ۶۱۸ میلیارد تومان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی حدود۳۳ دستگاه پل تقاطع غیر همسطح در سطح استان ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است، اذعان داشت: اعتبار هزینه شده برای ساخت این تقاطع‌های غیرهمسطح ۱۱۵.۵ میلیارد تومان بوده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه راه روستایی تا قبل از انتقال این حوزه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (ابتدای سال جاری)، ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی با مشخصات راه اصلی روستایی به مبلغ ۲۸۶ میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است. 

وی از دیگر شاخصه‌های این معاونت، به احداث ساختمان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: در دور دوم دولت تدبیر و امید توانستیم در سطح استان اصفهان ۵ هزار و ۸۷۰ متر مربع از ساختمان‌های دولتی را با اعتبار هزینه شده حدود ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار دهیم.  

شاهسوندی با بیان اینکه حوزه راهسازی در سطح استان اصفهان بسیاز حائز اهمیت است عنوان کرد: کلانشهر اصفهان به لحاظ قرار گیری در مرکز ثقل کشور و عبور کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، بخش عظیمی از بار ترافیک کشور را متحمل می‌شود.  

وی افزود: در حال حاضر اکثر راه‌های استان که به استان‌های همجوار دسترسی پیدا می‌کنند بصوت چهارخطه و بزرگراهی تبدیل شدند و ما درصدد هستیم تا این راه‌ها را ارتقاء داده و بعضی را تبدیل به آزادراه کنیم. 

چهارخطه شدن ۲۰۲ کیلومتر از مسیر ۲۵۳ کیلومتری محور نایین_ انارک_ خور_ طبس

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های با اهمیت این اداره کل اجرای باند دوم محور نایین انارک خور طبس است که طول کل این پروژه در سطح استان ۲۵۳ کیلومتر بوده و در حال حاضر ۱۲۲ کیلومتر آن بصورت ۴ خطه با اعتبار هزینه شده ۸۹ میلیارد تومان اجرا شده است که از این میزان ۸۰ کیلومتر آن یعنی حدفاصل نایین تا انارک در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است.  

وی ادامه داد: ۳۰ کیلومتر دیگر از این محور در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و همچنین اجرای باقیمانده مسیر در حوزه استان اصفهان نیز در اولویت کاری این اداه کل قرار دارد...
استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۰۷ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه راهسازی است.    
(۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲)