مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان های کاشان و نایین بررسی شد 

علیرضا قاری قرآن- اصفهاندر یکصد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های کاشان و نایین به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست وضعیت مسکن شهرستان های کاشان و نایین به صورت کامل در زمینه های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه ها، خدمات زیربنایی و ... مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرمانداران این دو شهرستان، مشکلات اجرایی رسیدگی و تعیین تکلیف شد همچنین در این جلسه مصوبات نشست پیشین مورد پیگیری قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این نشست از شورای مسکن استان، وضعیت مسکن ۲ شهرستان به صورت ریزبینانه بررسی و گزارشاتی از آخرین اقدامات به عمل آمده برای طرح‌های مسکن این شهرستان ها ارائه شد که مشکلات اجرایی آن رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد.  

قاری قرآن افزود: براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن شهرستان ها بررسی شدند.  

وی بیان کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد، در شهرستان کاشان برای هفت شهر کاشان، قمصر، نیاسر، برزک، جوشقان قالی، مشکات و کامو و چوگان در مجموع بیش از ۲۸ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از این تعداد افزون بر ۱۲ هزار نفر پس از پالایش و بررسی لازم حائز شرایط شناخته شدند و تا کنون برای بیش از پنج هزار و ۸۰۰ واحد، زمین تامین شده است.  

وی بیان کرد: با توجه به اراضی الحاق شده به محدوده شهری شهرستان کاشان، تفاهم نامه آماده سازی ۶۲ هکتار زمین با شهرداری امضا شده است.  

قاری قرآن اظهار کرد: در شهرستان نایین نیز برای طرح نهضت ملی مسکن شهرهای نایین، انارک و بافران در مجموع بیش از چهار هزار و ۳۰۰ متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.  

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰۸ نفر از متقاضیان تخصیص پروژه شده اند گفت: از این تعداد ۲۳۶ نفر از متقاضیان شهر نایین و ۷۲ نفر شهر انارک بوده اند همچنین تا کنون در شهر نایین برای ساخت ۸۸۸ واحد مسکونی زمین تامین شده است.