بهره‌برداری از ۴۰ پروژه در حوزه زیرساختی و عمرانی در نایین

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه در حوزه زیرساختی و عمرانی در نایین در شهریور ماه سال جاری ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد تومان در نایین به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است، نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است و همچنین جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد که در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.
دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور، عهده‌دار امور شد، این دولت در آن دوره بحرانی، بیش‌ترین تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد تا آنجا که جان خویش را بر سر آن نهاد.

امروز به برکت این خون شهدا و انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد پیشرفت کشور در همه ابعاد هستیم که با مجاهدت‌های مردم شریف ایران اتفاقات مثبتی در حوزه عمران و آبادانی، سازندگی و شکوفایی کشور رخ داده است.

محمد کریمی، فرماندار شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایین اظهار کرد: خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم با حضور مستمر در میان مردم سعی کرده‌اند فاصله میان مسؤولان و مردم را به کمترین حد ممکن برسانند و در راستای رفع مشکلات قدم بردارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد تبیین باید به صورت ویژه مورد توجه کارگزاران نظام اسلامی قرار گیرد، گفت: مسؤولان و دلسوزان نظام در هر لباسی که هستند، باید به موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند که در این راستا اصحاب رسانه نیز مأموریت خطیری بر عهده دارند و می‌توانند با ایجاد امیدآفرینی در جامعه و انعکاس خدمات دولت نسبت به تنویر افکار عمومی پرداخته و نقشه‌های شوم دشمنان را که همواره در صدد سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق هستند، نقش بر آب کنند.

کریمی تصریح‌ کرد: در شهریور ماه سال جاری ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد تومان در نایین به بهره‌برداری رسیده است که با توجه به برگزاری مراسم اربعین و لزوم حضور آحاد مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب در  برنامه‌های شهرستان، بخشی از این پروژه‌ها پس از ماه صفر افتتاح خواهند شد.

فرماندار نایین خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها ۱۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۱۳۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی تأمین شده است که با بهره‌برداری این طرح‌ها، ۵۱۹ نفر به صورت مستقیم و ۵۴۸ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه‌های زیر ساختی از جمله برق‌رسانی، گازرسانی، خطوط انتقال آب، حوزه بهداشت و درمان، لایروبی قنوات، اجرای طرح‌های هادی روستاها، روکش آسفالت معابر شهری و روستایی، طرح‌های مخابراتی، طرح‌های منابع طبیعی و زیست‌محیطی و خدمات شهری و طرح‌های زیربنایی واحدهای صنعتی و معدنی است.

کریمی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته با حضور مسؤولان کشوری ۲ پروژه صنعتی و معدنی با اشتغال‌زایی مستقیم بیش از  ۲۶۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: عملیات اجرایی ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حوزه‌های برق‌رسانی، فرهنگی و عمرانی در روزهای آینده آغاز خواهد شد. 

فرماندار شهرستان نایین با اشاره به تسریع در اجرای  طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه مسکن این شهرستان، تصویب اجرای فاز جدید این طرح در شهرهای نایین، انارک و بافران به صورت ویلایی است که با پیگیری فراوان مسؤولان رقم خورد.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از شهرداری‌ها و بنیاد مسکن برای روکش آسفالت معابر عنوان کرد: در طول دو سال گذشته مجموعاً با اختصاص بیش از ۲۲۰۶ تن قیر رایگان از سوی دولت بسیاری از معابر شهری و روستایی شهرستان نایین آسفالت گردیده است.

 ۶۳۱۳۰ - ۰۸:۱۹ ۱۴۰۲-۶-۱۱ 8:19:51