پهپادهای کرار با شلیک بمب‌های ۵۰۰ پوندی اهداف زمینی را منهدم کردند

پهپادهای کرار با شلیک بمب‌های ۵۰۰ پوندی اهداف زمینی را منهدم کردند

پهپادهای بمب افکن کرار در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، اهداف زمینی را با شلیک بمب‌های ۵۰۰ پوندی، با موفقیت منهدم کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت روز دوشنبه با اعلام خبر فوق و بیان اینکه بمب‌های ۵۰۰ پوندی، پیش از این توسط جنگنده‌های اف۴ و اف۵ حمل و مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: پهپادهای بمب افکن کرار با شلیک بمب‌های ۵۰۰ پوندی، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

وی اظهار کرد: این رزمایش بر اساس صحنه واقعی جنگ انجام و ارزیابان و ناظران ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل انجام این رزمایش حضور داشته و به ارزیابی اقدامات، دستاوردها و نتایج آن خواهند پرداخت.

همچنین شب گذشته و در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش، بعد از رصد، شناسایی و عکسبرداری مواضع توسط هواپیمای آر اف۴ و پهپادهای شناسایی مهاجر۶ و کمان ۱۲، پهپادهای انهدامی آرش مجهز به سر جنگی، اهداف مهم و حیاتی نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

پهپاد مهاجر۶ نیروی هوایی ارتش در این مرحله از رزمایش ضمن ارسال برخط تصاویر و با تجهیز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته "قائم" با موفقیت اهداف زمینی و ادوات دشمن را مورد اصابت قرار داد.

به گزارش ایرنا، مرحله اصلی و فاز عملیاتی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، عصر روز یکشنبه - یکم مرداد - با اعلام رمز «یاحسین(ع)» توسط امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی انارک اصفهان و با شرکت پایگاههای این نیرو، با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵ - کد خبر: 85179186