چه؟ (یازدهم تا هفدهم آذر ماه 1402)

"ترسوها پشت مردم، انساندوستی، ماسک ها و حرف های قشنگ پنهان می شوند، کار خود را توجیه می کنند تا خود و دیگران را گول بزنند. غافل از این که دیر یا زود رسوا می شوند. اختیار زندگی خود را از دیگران بگیرید و خود به دست گیرید." 

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".  

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از یازدهم تا هفدهم آذر ماه 1402:
1- ۲ فوتی و ۳ مصدوم در برخورد تریلر و پراید در محور چوپانان به انارک و هم چنین کیلومتر ۷ انارک نایین واژگونی داشتیم با ۱ مورد مرگ مغزی و مجدد کیلومتر ۵ انارک نایین واژگونی داشتیم که خوشبختانه این دفعه فوتی نداشتیم.
- در جلسه شورای ترافیک شهرستان نایین راهکارهای کنترل و کاهش تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان خصوصا در مسیر رفت و برگشت نایین-انارک-چوپانان که تصادفات منجر به فوت در این مسیر افزایش یافته بررسی گردید و مقرر شد اداره راهداری شهرستان هرچه سریع‌تر نسبت به آرام سازی سرعت قبل از قوس‌های افقی حادثه خیز با نصب علائم ترافیکی و ایجاد خطوط لرزاننده اقدام کند و ظرف ۲۰ روز نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کند. ساماندهی تابلوهای جاده‌ای و نصب تابلو با مضامین هشدار در نقاط حادثه‌خیز، احداث دو باب مجتمع خدمات رفاهی در مسیر انارک _نائین و بالعکس، فعال‌سازی ایستگاه امنیت و سلامت در ورودی شهر انارک و ادامه نصب موانع فیزیکی بتنی در گردنه ملأ احمد از دیگر مصوبات این جلسه بود. ابتدای شهر انارک، ایستگاه پلیس راه نائین - اردکان با کانالیزه کردن معبر مقابل راه‌اندازی شود.
2- از طرف مدیر، اعضای انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری وضمیه دبستان فرخی شهر انارک: آقای مطلبی نیا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از توجه جنابعالی درجهت پیگیری مشکلات دبیرستان شهید مطهری و همکاری شما با دانش آموزان و مدیریت  آموزشگاه تقدیر و تشکر می نمایم.
3- روابط‌عمومی شهرداری: چهارمین مرحله برگزاری اخذ گواهینامه پایه ۳ در شهر انارک محقق گردیده و در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان برگزار خواهد شد.
4- پایگاه بسیج مسلم بن عقیل انارک: مراسم دهمین شب سوگواری حضرت فاطمه سلام الله علیها با مداحی ذاکرین اهل بيت و قرائت دعای توسل برگزار شد.
5- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، خانم بلقیس زاهدیان انارکی و آقای ابوالقاسم قاسمی. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.