چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه 5 تیر ماه 1400 تا آدینه 11 ام به شرح زیر می باشد. 

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- واگذاری زمین به سازمان انرژی اتمی در انارک به بار نشست.
2- سرانجام کارخانه پاکت سازی چه شد؟
3- مشکل قدیمی سگهای رهاشده!
4- در نشست اعضای شورای اسلامی جدید با بخشدار چه گذشت؟
5- اطلاعات تکمیلی یارانه غیر نقدی حق بیمه سهم دولت برای افراد فاقد هر گونه بیمه های اجتماعی چه شد؟

ب- اینک به خبر و گزیده دیدگاه ها و راهکارها  می پردازیم:
1- آقای میرزائی: خبر آمد، خبری در راه است. بیاری خداوند امروز خبر های خوبی برای شهر انارک به گوش مردم شریف و با فرهنگ انارک خواهد رسید.
- روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر انارک : واگذاری زمین به سازمان انرژی اتمی در انارک - برگزاری جلسه کمیته ماده ۵ استان جهت تغییر کاربری اراضی فضای سبز به اداری و واگذار به سازمان انرژی اتمی انجام شد. در این جلسه معاون محترم امور عمرانی استانداری اصفهان، مدیرکل محترم راه وشهر سازی استان، معاونت محترم شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان، مهندس خیابانی شهردار انارک. اعضای محترم شورای اسلامی شهر انارک، ریاست محترم اداره راه و شهرسازی شهرستان و با حضور نمایندگان ذیربط در محل استانداری اصفهان برگزار شد و در پایان با تغییر کاربری اراضی و واگذاری به سازمان انرژی اتمی موافقت گردید.
- شورای اسلامی شهر انارک: شورای اسلامی شهر انارک در کنار شهردارمحترم از هیچ تلاشی برای ارتقائ جایگاه شهری انارک دریغ ننموده و خوشبختانه  پس از چندین ماه پیگیری مستمر یکی از  ثمرات آن امروز با تغییر کاربری اراضی فضای سبز به اداری و واگذاری به سازمان انرژی اتمی که در جلسه ای باحضور مهندس خیابانی شهردارمحترم انارک، رییس شورای اسلامی  محمدعلی نعمتی انارکی و نایب رییس شورا مهندس حامد اناری در محضر مسئولان محترم شهرستان و استان  به بار نشست. جا دارد از تلاش تمامی دست اندر کاران بخصوص مهندس محمدجواد فتوحی  دفتر فنی شهرداری و نماینده شرکت پسمانداری آقای محسن ثابتی که در این امر مارا یاری نمودند صمیمانه قدردانی نماییم. امید است بیاری حق در ماه های آتی شاهد به ثمر رسیدن اقدامات زیربنایی دیگر از جمله پروژه بزرگ پساب شهر انارک باشیم.
- خانم زاهد: امید است این حرکت آغازی باشد بر  پیشرفت اقتصادی و دیده شدن بیشتر انارک.
- ناشناس: لطفا بیشتر توضیح بدین کدوم فضای سبز به اداری تغییر کاربردی داره و نفعش برای انارک چی هست؟
- آقای بقائی نیا: زمین مجاور کشتارگاه. با واگذاری این زمین انرژی اتمی مجتمع اداری و مهمانسرای خودرا در شهر انارک خواهند ساخت و باعث رونق شهر خواهد شد. انرزی اتمی قول داده که کمکهای مالی خود را در شهر انارک هزینه نماید. یزدی ها قبلا در تلاش بودند که این مجتمع اداری و مهمانسرا در شهر یزد ساخته شود. درضمن با افزایش محدوده زمین و واگذاری زمین در نیمه دوم سال به انرزی اتمی از طرف اداره راه و شهرسازی اتفاق خوبی در بحث مسکن نیزدر انارک رخ خواهد داد. در خصوص واگذاری مسکن با توجه به پیگیریهای مکررشهردار وقت آقای مهندس خیابانی 5 هکتار الحاق به محدوده شهر جنب مسکن مهر توسط کمیته کار مسکن و شهرسازی استان و کمیته ماده 5 استان تایید و طرح مذکور به شورای عالی و معماری و شهر سازی برای تایید ارسال گریده که پس از الحاق به محدوده نزدیک به 200 پلاک از طرف مسکن و شهرسازی واگذار می گردد. این پلاکها در خواست انرژی اتمی و مس مسکنی است. پلاکهایی که در آینده واگذار می گرددجهت ساخت خانه جهت سکونت پرسنل و باعث افزایش جمعیت انارک و مدارس می گردد.
- آقای حسینی: از آنرو که خطر تفاله های هسته ای و زیانهای اونها رو که همه جهان آگاهی دارند به انارک آوردند باید خیلی برای مردم و شهرمون هزینه کنند و اگر زیانی نداشت همون پشت تهرون چالشون می کردند. حالا ورداشتند این تفاله ها رو به اینجا آوردند وظیفه دارند برای مردمش بیمارستان و جاده و امکانات بسیار دیگری که نیاز دارید ازشون مطالبه کنید. فقد به ساختن دوتا ساختمان و بکارگیری دوتا انارکی و چوپانانی در اونجا کوتاه نیایید. البته جناب بقایی مراقب باشید که زمینهایی که واگذار می کنید چشم اندازهای زیبای انارک مثلا کوه قلعه و نمای تاریخی شهرمون رو تحت تاثیر قرار نده چون اصل اصالت تاریخی یک منطقه و بناهای تاریخی در تاثیر نگرفتن از سازه های جدید هست.
2- خانم فرازی: متاسفانه باخبر شدیم پس از تجهیزات کارخونه پاکت سازی که قبلا برده شده بود اکنون سوله ی آن هم در حال تخریب و انتقال آهن آلات آن به جای دیگر است. داشته ها یکی یکی داره حذف می شه. چه باید کرد؟!
- ناشناس: یعنی سوله و ساختمان در حال تخریب هست؟ الان صاحب و متولی اونجا چه کسی است؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنید.
- آقای بقائی نیا: فعلا باشکایت تعدادی از سهامداران قرار منع تخریب صادر شده. سهامدار اصلی تبریزی می باشند. ی تعدادی از اهالی انارک سهامدار می باشند.
3- ناشناس: صدای سگ های انارک که هنوز باعث مزاحمت هست. یعنی شهرداری نمی تونه جمع آوری سگا را انجام بده؟ چرا هرشب بچه دو ساله من باید از صدای سگا بیدار بشه و گریه کنه. صدای سگ و دعوای سگا میاد ولی چون بچم گریه می‌کنه نمی تونم فیلم بگیرم. مگر می شه از ساعت دوازده شب تا پنج صبح با این صدا خوابید.
4- انارک نیوز: نشست صمیمانه اعضای جدید شورای اسلامی انارک با آقای سلمان بخشدار محترم انارک در سالن اجتماعات بخشداری.
5- انارک نیوز: به کلیه افراد فاقد هر گونه بیمه های اجتماعی مبلغ 000/٢٨٠/2 تومان یارانه غیر نقدی حق بیمه سهم دولت تعلق می گیرد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی روز  چهارشنبه به مسجد جامع انارک مراجعه فرمائید.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.