چه؟ (چهاردهم تا  بیستم خرداد ماه 1401)

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از چهاردهم تا یستم خرداد ماه 1401 در زیر آمده است. 
1- حمید: عوامل مختلفی باعث افزایش حشرات می شوند که نباید از مرغداری ها، رعایت نکردن موارد بهداشتی آنها، جمع آوری فضولات و نابودی مرغان مریض یا ضعیف، شستشوی سالن ها و کم آگاهی آنان برای کنترل  بیماری غافل شد. مرغداری ها نیز بیماری زا و عامل افزایش حشرات موذی می باشند. 
- محمدعلی بیگی: مرغداریها طبق ضوابط اداره دامپزشکی و بهداشت محیط موظف شدن تلفات مرغداریهاشونو در چاه تلفات ک مورد تایید و بازدید بهداشت و دامپزشکی قرار می گیره بصورت بهداشتی دفع کنن و کود هم بلافاصله پس از پایان دوره تخلیه بفروش میرسه و سالنها با مواد شوینده شستشو وب از گاز فرمالین ضدعفونی میشن و غیر از این باشه اولین کسی ک ضرر می ده خود مرغدار هست اما خداکنه همه کارگاهها طبق ضوابط ن طبق روابط مسایل بهداشتی و حفاظت مخیط زیست را رعایت کنند من جمله کارگاه جنابعالی جناب رحیم پور.
- حمید: کمتر از دو ماه پرورش مرغ، سالنها را می شویید و ضدعفونی می کنید. با این حال بوی نامطبوع مرغداری همچنان پابرجاست. پس مرغداری بیماریزا، عامل تجمع و افزایش حشرات موذی است.
- محمدعلی بیگی: از نظر کسانی ک مرغداری صنعتی را با قفس مرغ یا بقول خودمون انارکیها کرتونه اشتباه بگیرند بله همه چیز می تونه باشه و کسی تابحال از بوی مرغداری در انارک شاکی نبوده و اگرم هست مراجعی برای رسیدگی وجود داره.
2- کافی: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، انارک با قرارگرفتن در مسیر جاده طریق الرضا  و تردد بالای خودرو های سبک و سنگین نیاز مبرمی به احداث یک کارخانه یخ دارد. با راه‌اندازی آن می توان معادن نخلک، کال کافی، مسکنی، طالمسی، چوپانان و دیگر مناطق را تغذیه کرد.
3- ناشناس: اينم وضعيت پله هاي پايين سراب ك هرچي زنك مي زنيم شهرداري انگار ن انگار. 
- زاهد: واقعا باعث تاسفه برای شهر به این کوچکی که نظافت آن بدین صورت باشه!!!
4- ناشناس: دوربرگردون بعد از پمپ بنزین نامناسب است و نیاز به مرمت و تعمیر دارد.
5- انارک نیوز: حضور مهندسین فیروزی فرماندار، پیله ور بخشدار، خیابانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر انارک به همراه جمعی از خیرین گرانقدر در ایستگاه صلواتی که به مناسبت گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آماده سازی شده و سپس شرکت در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه شهدای انارک.
6- روابط عمومی شهرداری: تیریک به آقای کیهان ژولیده انارکی نویسنده کتاب نمی دانستم برای کسب عنوان اول پرفروشترین کتاب انتشارات درسی در نمایشگاه بین المللی تهران و نیز ساماندهی دستفروشان و استقرار در محله پشت حصار در روز های شنبه،یکشنبه و دوشنبه. همچنین دیدار و هم اندیشی مهندس خیابانی شهردار به همراه جناب آقای بقایی نیا نائب رییس محترم شورای اسلامی شهر انارک و نمایندگان محترم خیرین انارکی با مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان اصفهان که قول مساعدت و همکاری اداره کل در احیای مجدد خانه معلم در شهر انارک، جذب معلم و تکمیل تجهیزات آموزشی نتیجه این نشست بود.
7- پایگاه اطلاع رسانی سرکار خانم الهام آزاد نماینده مردم شریف نایین و خوروبیابانک: حضور سرکار خانم آزاد در مجمع انجمن کار آفرینان شهرستان_ ناحیه صنعتی انارک.
8- انارک نیوز: یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، خانم ها فردوس قاسمپور انارکی و فاطمه وهابی انارکی. همگی درگذشتگان یادشان به خیر و  خدا بیامرزدشان.