چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه بیست و دوم آذر ماه 99 تا آدینه بیست و هشتم آذر ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- خیّرین و لزوم اطلاع رسانی شفاف
2- پیشنهاد برای دیواره کانال آب بند
3- مشکل قدیمی قصابی انارک
4- ماجرای گاز / علمک و قبض گاز
5- ماجرای هواشناسی انارک
6- قطعی چندساعته گاز
7- مسابقه دوچرخه سواری با جایزه
8- آبگیری سد منابع طبیعی دره انجیر پس از بارندگی های اخیر

 

ب- در آغاز گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- خیّرین و لزوم اطلاع رسانی شفاف
- ناشناس: این چهل میلیون که اینجا ((نماینده انجمن انارکی های مقیم تهران و مجمع خیرین)) گفتن الباقی لوازم می شه اینم شفاف سازی بشه چون مبلغ زیادی هست.
2- پیشنهاد برای دیواره کانال آب بند
- آقای حسینی: چند سال قبل که اون سنگچین کردن دیواره کانال آب بند پشت انارک که از بین شهر انارک و شهرک رد می شه رو احداث کردند مشکلی دیدم که قبلا اون خاکریزش بلندتر از جاده بود و خودروها می دیدن کجاست و داخلش نمی افتادند اما وقتی سنگ چین و دیواره شد خاکریز رو صاف کردند و همسطح با جاده شده و نه نرده و نه علامت و نه دیواره بالا اومده. پیشنهاد می کنم که این دیواره ها رو نیم متری بلندتر از جاده های کنارگذر باشه و چنانچه می شه حداقل دیواره بک سمتش شیب دار باشه که چنانجه جانداری چیزی داخلش افتاد بتونه زود خارج بشه و چنانچه خودرویی افتاد داخلش سقوط نباشه.
3- مشکل قدیمی قصابی انارک
- آقای کافی: دوشنبه و چهارشنبه و جمعه قصابی دایر بود. چهارشنبه نانوایی خیابون شهید فهمیده در نوبت تعطیلی، نانوایی شهرک، نانوایی آزادپزی حسین عرب در پشت حصار دایر بود. مغازه مرع و ماهی آقای عامری فعال بود.
4- ماجرای گاز / علمک و قبض گاز
ناشناس: آیا در مورد صدور قبض گاز صحبتی صورت نگرفته؟ پس آیا مشترکین باید منتظر قبض های نجومی باشند؟ برای کسانی که علمک ندارند چه کاری انجام دادند و تکلیفشون چیه. درخواست علمک دادم و سرسختانه پیگیر هستم و و این دفعه به آقای بقایی نیا گفتم و ایشون پیگیر هستند. فعلا آقای علیشاهی وعده آخر برج دادن. جایی در شهر هست که هنوز لوله کشی نشده و یا تکمیل نیست چرا اداره گاز از پیمانکار تحویل گرفتن که الان این مشکلات پیش بیاد. در آخر این  مشکل کی به طور کلی حل می شه.
- آقای شهرابی: من تا شروع شد عملیات گازکشی درخواست علمک دادم چند نفر دیگر از همسایه ها هم همزمان فرم پر کردن اون موقع گفتن که حتما تا مهر ماه علمک که هیچ گاز هم وصل می کنیم بعد گفتن یه ماه بعد ولی الان مطمئن هستم که به این زودیها نمی دن. تو تابستون پیشنهاد دادم که تجهیزاتش را خودم به هزینه خودم می خرم و میارم فقط شما نصب کنید جواب اداره گاز این بود که ما اصلا امکان جوشکاری و اتصال لوله علمک به لوله اصلی را نداریم دستگاهش را  پیمانکار داشته و بردن دادن به خور.
5- ماجرای هواشناسی انارک
- آقای محمدی زاده: لطفا درخصوص هواشناسی پیگیری مجدد بشود خیلی بهتر است ...
6- قطعی چندساعته گاز
- ناشناس: علت قطعی گاز در انارک چیست؟؟؟ خدا کنه هر چه زودتر وصل بشه.
- خانم فرازی: فعلا علائ الدین ها رو راه بندازین امروزم ناهار نیمرو رو علائ الدین. الان گرم ترین خونه های انارک اونهایی هست که گازکشی نشده حالا خدا کنه همه نفت داشته باشن هنوز. فکر یه سه شعله دو شعله اجاق گاز هم باشین ها که کپسول وصل کنین. یعنی اینو ((عملیاتی برای استفاده دوباره گاز)) هر بار قطعی باید انجام داد؟؟ خوب خونه هایی که آدمشو ندارن چی؟؟؟
- آقای کافی: با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از لوازم گازسوز مجهز به ترموکوپل نباشد و درحال استفاده قطع شده باشد پس از وصل شدن امکان نشتی وجود دارد بهتر است با نظر مامورین حوادث گاز نسبت به جریان  مجدد گاز اقدام نمایید تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود. ۸۲۰ خونه هست کلا.
- ناشناس: باید برید کاری که گفتن را انجام بدین و گرنه منتظر بمونید از اداره گاز بیان وصل کنن. رگولاتورهای مشترک با همسایه کناری حتما در حضور همسایه مشترک در سرویس قرار گیرد تا باعث حادثه ناگوار نگردد.
7- مسابقه دوچرخه سواری با جایزه
- آقای حسینی: در مهرماه صحبتی کردند دوستان برای دوچرخه سواریشون و من گفتم محاله و گفتم برای اینکه ثابت کنم محاله دعوت کردم تا آخر پائیز جمعه روزی رو میام و دعوت می کنیم از گروه دوچرخه سوارن انارک که ادعاشون رو ثابت کنند و چند جایزه در نظر گرفتم و اعلام کردم. بدلیل وجود کرونا و اعلام مسئولین که ممنوعیت سفرهای بین شهری اعلام قانون و عدم سفر کردند و من حتما برسر حرف خودم هستم و نه اینکه کوتاه اومده باشم بلکه اصرار دارم دوستان در این مسابقه رکاب زنی از پایگاه هوایی تا فلکه اول انارک شرکت و ادعای خودشون رو ثابت کنند.
8- آبگیری سد منابع طبیعی دره انجیر پس از بارندگی های اخیر
- ناشناس: چه فایده، آبی که معلوم نیست از کجا سر در می آورد. قبلا لااقل این بارندگی ها به منبع های ذخیره انتقال داده می شد ولی حالا افسوس...؟؟؟

پ- اینک به خبر و مژده می پردازیم:
- اقدامات شهرداری: بهسازی معابر و احداث فضای سبز ورودی کمربندی جنب شعبه نفت شامل تسطیح ،درختکاری - شروع ساخت مخزن ذخیره آب سیلاب و بارندگیهای فصلی در جهت استفاده فضای سبز حدود۲۰۰۰مترمکعب _ احداث پارک محله ایی گل یاس در شهرک جنب جاده منتهی به دره انجیل با لوله کشی قطره ایی و کاشت درخت و نصب سطل زباله - دریافت محموله ی اهدایی ژئوممبرات از سایت پسمانداری انارک جهت عایق بندی مخزن آب - نظارت بر کشتار دام زنده و توزیع گوشت در قصابی سطح شهر - پاکسازی مجاری فاضلاب سطح شهر توسط اداره آب و فاضلاب
- خانوارهایی ک هفته قبل موفق ب خرید مرغ گرم سهمیه ای خود نگردیده اند با همراه داشتن کارت ملی سرپرست خانوار جهت دریافت سهمیه هر خانوار 2 عدد مرغ راس ساعت 3 بعدظهر  ب شرکت تعاونی روستایی مراجعه فرمایند.
- نصب شتاب سنج ( لرزه نگار) در محوطه شهرداری
- حریق در بافت قدیم انارک بخاطر بخاری برقی که خوشبختانه در اسرع وقت اطفا گردید. آتش نشانی انارک ۲۴ اذر ماه ۹۹
1- کانال جامع نایین من :خیّرین - با توجه به اینکه عهده دار جمع آوری کمک های مردمی و خیرین عزیز، جناب آقای محمد علی نعمتی انارکی (نایب رئیس شورای شهر انارک) هستند، عزیزانی که تمایل دارند این روند ادامه پیدا کند می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت ذیل واریز نمایند.  6037997340499541 لازم بذکر است اعلام مداوم اسامی خیرین و اطلاع رسانی بصورت شفاف همراه با عکس و مشخصات خریدها  نقش اساسی در جذب این کمک‌ها داشته است.
4- امروز جلسه ای در محل اداره گاز انارک باحضور جناب آقای مهندس علیشاهی ریاست محترم اداره  و رئیس ونایب رئیس شورا برگزار گردید. خوشبختانه از 493 اشتراک تاکنون کار نصب 488 کنتور به مرحله نهایی رسیده ومابقی در دست اجرا قرار دارد. آقای مهندس علیشاهی خاطر نشان کردند آندسته از ساکنین که هنوز موفق به نصب کنتور نشدند می توانند پس از انجام  لوله گذاری و تاییدیه کارشناس و ثبت در سیستم نسبت به ثبت نام نصب کنتور اقدام نمایند.
در پی بارش برف در مناطق کوهستان استان شاهد افت و کاهش دمای هوا در روزهای اینده خواهیم بود در مصرف گاز وصرفه جویی مدیریت لازم را داشته باشیم.

ج- در پایان به "شکوفه های امید" و پاسخ کارگزاران می پردازیم و از آقایان بقائی نیا عضو و نعمتی نایب رییس شورا و مطلبی نیا برای پاسخگویی سپاسگزاریم.
4- آقای بقائی نیا: علمک گذاری حدود دو سال قبل انجام شده. ی تعداد خانه ها سهوا از قلم افتاده ی تعداد خانه هم نوساز بنا شده. انشالا با پیگیریهای انجام شده این مشکل به زودی رفع خواهد شد. شرکت گاز قبلا اعلام کرده بود که علمک نداریم. ی پیشنهادی دادم که قبول کردن که علمکهای اصافی در منازل که بلااستفاده است جابجا گردد. کل متقاصی برای علمک حدود 25 نفر. هفته گذشته تمامی علمکهای بلااستفاده بافت فرسوده را شناسایی کرده و به اطلاع مهندس علیشاهی رسانیده. ایشان قول دادن اگر تا اول دی علمک اوردن که نصب می گردد اگر نه علمکهای شناسایی شده و بلااستفاده جابجا می گردد. فعلا یکی از پرسنل در مرخصی استعلاحی است و با کمبود نیرو مواجه است. به محص سر کار امدن این کار عملیاتی خواهد شد.
5- آقای نعمتی: بحث هواشناسی با توجه به الزام و اهمیت موضوع مدتی است بصورت تلفنی و کتبی و عنایت مسولین شهرستان و انارک درحال پیگیری می باشد.
6- آقای مطلبی نیا: علت قطعی گاز نقض فنی در ایستگاه انتقال گاز می باشد .پرسنل اداره گاز در حال انجام وظیفه و برطرف کردن نقض فنی می باشند.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.