کویری زیباتر در اردکان

کویری زیباتر در اردکانیزد جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره کویری زیباتر در اردکان بدانید.

سلام نو _ سرویس گردشگری: کویر بخش اعظمی از هویت جغرافیایی ایران را شکل می‌ دهد. سرزمین ‌هایی خشک، کم‌ آب و گاه سوزان با شب‌ هایی سرد که در زیر پوست نازک سکوت خود مملو از زندگی است. راه رفتن بر بلندای تپه های شنی و ماسه ای و قدم زدن در زیر انوار خورشید یا تماشای آسمان خیال انگیز شبهای کویر بدیع و خوشایند است. در میان کویرهای پرآوازه و پرطرفدار ایران کویر سیاه کوه جایگاه ویژه ای دارد. این کویر شکلی شبیه به هلال ماه دارد که در قوس درونی هلال آن سیاه کوه قرار گرفته است و بخاطر ریگزارهای بلند خود که از دور مانند کوه به نظر می رسند، شهرت دارد.

آشنایی با کویر سیاه کوه

کویر سیاه کوه در ۴۰ کیلومتری شمال شهر اردکان و ۲۰ کیلومتری جنوب شهر انارک قرار دارد. قسمت عمده کویر سیاه کوه در استان اصفهان، بخش انارک شهرستان نایین قرار گرفته است. جالب است بدانید که کویر سیاه کوه توسط ارتفاعاتی از میانه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

کویری زیباتر در اردکان

نام جغرافیایی این کویر سیاه کوه است که به دلیل استقرار کمپ ریگ زرین، با این نام نیز شناخته شده است. این کویر از شمال به ارتفاعات انارک، از سمت جنوب به گریگون و کوه نمک و از سمت غرب به نوگنبد و بیابان‌ های نایین محدود می ‌شود. این کویر با تپه‌ های سرشار از موج ‌های هنرمندانه که توسط نسیم شکل گرفته اند، جزو زیباترین و حیرت ‌انگیزترین چهره‌ های طبیعی ایران است که در بین روستای ساغند و کویر بافق قرار دارد.

لازم است بدانید که دور تا دور این کویر با مناطق بیابانی و کویری محصور شده است که بازدید از آنها نیز می ‌تواند قسمتی از سفر به این منطقه باشد. در مرکز این کویر کوهی با ارتفاع تقریبا ۲۰۵۰ متر استوار و محکم قد علم کرده است. از نکته‌ های بسیار جذاب کویر سیاه کوه این است که ساختار کلی آن همانند نعل اسب است که سیاه کوه در قوس داخلی آن واقع شده است. تپه‌ های مرتفع با سطوح هموار باعث شده تا این کویر طی چند سال اخیر مورد توجه کویرنوردان یا گردشگران قرار گیرد.

 ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ -  کد خبر: 55450265