پیشواز نوروز، چگونه شیرینی بپزیم (2)

شیرینی طرح‌دار
مواد لازم:

کره : 125 گرم، پودر شکر: 50 گرم، تخم‌مرغ هم‌زده: 1 عدد، وانیل: 1/4 قاشق چای‌خوری، آرد: 200 گرم، آرد ذرت: 10 گرم، بیکینگ‌پودر: 1/4 قاشق چای‌خوری، بادام آسیاب‌شده: 25 گرم، پودر کاکائو: 1 قاشق چای‌خوری، پودر قهوه فوری: 1 قاشق چای‌خوری
توجه: کلیه موادی که در یخچال نگهداری می شوند مانند کره، نیم ساعت قبل از شروع بایستی بیرون آورده شوند تا با گرمای محیط یکی شوند.

شیرینی طرح دارطرز تهیه: کره و پودر شکر را با هم‌زن برقی می‌زنیم تا صاف و یکدست شود، آنگاه تخم مرغ و وانیل را افزوده و حدود 3 دقیقه دیگر هم می‌‌‌زنیم.
سپس آرد، آرد ذرت، بیکینگ‌پودر و پودر بادام را افزوده و مخلوط می‌کنیم تا خمیر مناسبی حاصل شود. حال خمیر را در کیسه‌ی نایلونی گذاشته و 30دقیقه در یخچال می‌گذاریم.
اکنون 2تکه از خمیر به اندازه‌ی گردو برداشته و به یک قسمت از خمیر، پودر کاکائو افزوده و مخلوط می‌کنیم و به قسمت دیگر، قهوه را افزوده و مخلوط می‌کنیم. اینک هر دو خمیر را ول کرده و به هم می‌چسبانیم. آن‌گاه خمیر ساده را روی سطح آردپاشی‌شده به ضخامت 3 میلی متر باز کرده و از هر دو خمیر رنگی فراهم شده، تکه‌های کوچکی بریده و با فاصله از هم روی خمیر ساده می‌گذاریم.سپس روی خمیرها وردنه می‌کشیم.
حال خمیر را با برشگردلخواه قالب زده و با فاصله در سینی‌ چرب‌کرده می‌چینیم و در فر از قبل گرم‌کرده با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 12 تا 15 دقیقه می‌پزیم و پس از خنک شدن در ظرف سرو چیده و میل می‌کنیم.