پروژه های دولت برای انارک

انارک نیوز - گزارشاتی از انارک.
گازرسانی:
- اهم مصوبات دومين دور سفر هيات دولت به استان اصفهان
- گزارش عملكرد شركت گاز استان اصفهان
- گازرساني به روستاها و مناطق محروم در اولويت قرار گيرد.
- 5 سال است که مردم خور و بیابانک و شهر انارک در انتظار گازرسانی به سر می برند
آبرسانی:
- انارک به زاينده رود مي پيوندد
- پروژه آبرساني نائين به انارك در حال اجرا مي باشد.
- رفع مشکل کم آبی انارک با احداث سد جدید دره انجیر و نجات از وابستگی به آب نایین با دو بار آبگیری در طول سال
- آبرسانی با تانکر به شهر انارک


اهم مصوبات دومين دور سفر هيات دولت به استان اصفهان به شرح زير است:
.... بخش انرژي: - مطالعه احداث پالايشگاه نفت و صنايع پايين دستي توسط بخش غيردولتي پس از اجراي خط لوله نفت نکا به جاسک در جندق و تأمين خوراک (پس از تأييد مطالعات). - اجراي 6 پروژه جهت تکميل خطوط تقويتي طرح جامع گازرساني اصفهان بزرگ (1- جابجايي ايستگاه کرسنگ، 2- خط انتقال جديد ذوب آهن، 3- خط تغذيه حبيب آباد به دولت آباد، 4- خط انتقال تقويتي شرق اصفهان، 5- خط تغذيه مبارکه به دنبه 6- خط انتقال کمشجه). - اجراي خطوط تقويتي طرح جامع گازرساني شهرستان کاشان و مطالعه اجراي خطوط تقويتي طرح آران و بيدگل. - گازرساني به شهرهاي خور و بيابانک، جندق و انارک در قالب اجراي خط يازدهم (نائين- ميامي). - مطالعه تغيير کلاس خطوط انتقال گاز در نقاط حساس استان. - تغيير سوخت مصرفي دو نيروگاه اصفهان از مازوت به گاز در راستاي کاهش آلودگي شهر اصفهان. - پيش بيني تمهيدات لازم به منظور رفع آلودگي پالايشگاه اصفهان. - اختصاص اعتبار جهت بهينه سازي شبکه هاي برق فرسوده شهري و روستايي. - برق رساني به روستاهاي بدون برق بالاي 20 خانوار. - مطالعه احداث سايتهاي انرژي هاي نو در سطح استان. - مطالعه اجراي خط 230 کيلوولت از زواره به انارک به منظور تقويت برق منطقه کويري. - صدور مجوز احداث نيروگاه تا 15 مگاوات براي بخش خصوصي در منطقه صنعتي خوانسار.


http://www.nigc-isfahan.ir/Print.aspx?LnkIdn=48527
گزارش عملكرد شركت گاز استان اصفهان در مورد اجراي مصوبات سفر هيئت دولت به استان اصفهان:
مدير عامل شركت گاز استان اصفهان عملكرد اين شركت در اجراي مصوبات سفر هيئت دولت به استان اصفهان را در گازرساني به 500 روستا در سطح استان ، انجام مطالعه گازرساني به منطقه خور و بيابانك و انارك ، تسريع و تكميل خطوط گازرساني به نيروگاه كاشان در سال 86 ، انجام مطالعات و بررسي امكان سنجي تامين و انتقال گاز به نيروگاه هاي زواره (اردستان) و هرند (اصفهان) در سال 86 و تامين گاز شهركهاي صنعتي استان مثبت ارزيابي كرد و افزود هزينه هاي كالائي و اجرائي مصوبات سفر استاني طي دوران دولت نهم در اين خصوص 976 ميليارد ريال برآورد شده است.
...
مهندس مرتضي طغياني همچنين از اقدامات انجام گرفته در اجراي ديگر بندهاي مصوبات هيئت دولت خبر داد و افزود : اطلاعات اوليه گازرساني به منطقه خور و بيابانك و انارك گردآوري و به مديريت برنامه ريزي شركت ملي گاز ايران ارسال گرديده كه طبق نتيجه اعلام شده طرح مزبور مستلزم صرف هزينه هاي بسيار سنگين مي باشد و لذا تامين سوخت منطقه از طريق جميع حاملهاي انرژي مد نظر قرار خواهد گرفت و موضوع هم اكنون در مرحله تصميم گيري نهائي توسط شركت ملي گاز ايران مي باشد.


www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1189313 ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ (۱۰:۲۵ق.ظ)
امام جمعه اصفهان: گازرساني به روستاها و مناطق محروم در اولويت قرار گيرد.
خبرگزاري موج - نماينده ولي فقيه در استان اصفهان با اشاره به اين که امروزه سبک زندگي مردم تغييرات زيادي کرده و استفاده از سوخت هاي اوليه بسيار مشکل زا است، تصريح کرد: تقاضاي بنده از تلاشگران گاز استان اين است که گازرساني به روستاها و مناطق محروم را در اولويت قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در ديدار هيات مديره شرکت گاز استان اصفهان از عملکرد و خدمات مطلوب اين شرکت تقدير کرد ... آيت الله طباطبايي نژاد طي پرسش در خصوص گازرساني به شهرستان هاي خور و بيابانک و انارک گفت: کل مساحت استان، 106 هزار کيلومتر است که بيش از يک سوم آن، معادل 35 هزار کيلومترمربوط به مناطق کويري نائين، خور و بيابانک و انارک مي شود.
وي تصريح کرد: در حال حاضر شهرستان هاي خور و بيابانک و انارک که روستاهاي پر جمعيت و محرومي دارند، نياز مبرم به گاز طبيعي دارند.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان ساخت: البته ممکن است انتقال امکانات به مناطق کويري و خالي از سکنه و توليد زيانده باشد، اما عدالت حکم مي کند اين مناطق نيز تحت پوشش گاز رساني قرار بگيرند؛ چه بسا اين که با اين امر بتوان بنگاه هاي کوچک زود بازده و بخش توليد را فعال کرد.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان، بيان داشت: اگر ما در کار و زندگي سيره پيامبر اکرم (ص) و اهل بيت (ع) را پياده کنيم همواره پيروز خواهيم بود.
مهندس سعيد مومني سرپرست شرکت گاز استان اصفهان نيز با اشاره به وضعيت فعاليت و گازرساني اين شرکت در سطح استان اظهار داشت: ميزان شبکه گذاري انجام شده تاکنون بيش از 22هزار کيلومتر بوده که اين ميزان دو برابر قطر کره زمين است.
وي گفت: شرکت گاز استان اصفهان با توزيع سالانه 16 ميليارد متر مکعب گاز، بيش از 99درصد جمعيت استان را تحت پوشش قرار داده است.
مومني همچنين به گازرساني به 1133 روستا و 102 شهر اشاره داشت و افزود: شرکت گاز استان اصفهان در برخي از شاخص هاي گازرساني نظير گازرساني به صنايع، ميزان خطوط انتقال، توزيع، تعداد شهرهاي بهره مند، ميزان واحد تحت پوشش،ميزان شبکه گذاري وميزان نصب انشعابات جايگاه برتري در کشور دارد.
وي در خصوص گازرساني به شهرستان هاي خور و بيابانک و انارک گفت: خط انتقال سراسري يازدهم که حدود 50 درصد آن عملياتي شده در مجاورت اين شهرستان ها قرار دارد و مي توان با هزينه بسيار کمتر و مقرون به صرفه تر در آينده نزديک اين دو شهرستان باقي مانده را نيز از نعمت گاز طبيعي برخوردار کرد.


"خانه ملت" خبرگزاری مجلس شورای اسلامی/  ۳۰ دی 1392 ساعت ۱۲:۴۲
طباطبایی نائینی در تذکر شفاهی: افتتاح مراکز درمانی خور و بیابانک بلاتکلیف است.
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از راه اندازی نشدن بیمارستان های شهرستان خور و بیابانک گفت: افتتاح این مرکز بلاتکلیف مانده است. 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا طباطبایی نائینی در نشست علنی امروز (دوشنبه 30 دی ماه) مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان خور و بیابانک و مرکز درمان گستر آن با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است در حالی که در ابتدا قرار بود سال گذشته افتتاح شود اما همچنان بلاتکلیف است و متاسفانه زمزمه هایی مبنی بر راه اندازی نشدن این بیمارستان به دلیل نداشتن سود بالا وجود دارد.
وی تاکید کرد: متاسفم اگر بحث آمایش سرزمین و توجه به مناطق محروم نادیده گرفته می شود و سخن از اعداد و ارقام و سود به میان می آید.
این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: 5 سال است که مردم خور و بیابانک و شهر انارک در انتظار گازرسانی به سر می برند ولی متاسفانه هر دولت با وعده و وعید روزگار خود را سپری می کند.
وی با یادآوری اینکه برخی پروژه های عمرانی در حالت تعطیل قرار دارند، گفت: امید است تا آخر سال به مناطق محروم توجه ویژه ای شود و اندکی از بودجه و سرمایه به این مردم اختصاص یابد.


http://www.afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=26474  تاریخ 1386/11/09 - روزنامه مستقل سراسري صبح ايران - (سه شنبه) نسخه شماره 2967
آغاز عمليات اجرايي طرح ابرساني به انارک با حضور وزير نيرو
انارک به زاينده رود مي پيوندد
اصفهان - خبرنگار آفرينش
با حضور وزير نيرو ، استاندار اصفهان ، نماينده مردم نايين در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران استان ، عمليات اجرائي طرح آبرساني نايين به انارک آغاز شد.
دکتر حسني نماينده مردم شهرستان نايين در مجلس شوراي اسلامي در نايين آغاز عمليات اجرايي اين طرح در سخناني گفت : يکي از آرزوهاي بزرگ و ديرينه مردم نجيب و شهيد پرور انارک که تاثير مهمي در توسعه و عمران و آباداني اين شهر زيبا و به روايتي عروس کوير ايران خواهد داشت مشکل آب شرب بوده که با مساعدت دولت محترم و خيرين اين شهر طرح آبرساني از طريق زاينده رود در مصوبات سفر رياست محترم جمهور به تصويب رسيده و از امروز عمليات اجرائي اين طرح آغاز مي شود.
وي گفت : اين طرح با هدف تامين آب شرب تصفيه شده ساکنان شهر کويري انارک در شرق استان اصفهان از محل خط آبرساني اصفهان بزرگ اجرا مي شود.
دکتر حسني افزود : طرح آبرساني نايين به انارک 88 کيلومتر طول دارد که با استفاده از لوله هاي جي.آر.پي و چدني با قطر 400 ميليمتر و با هزينه بالغ بر 10 ميليارد و 200 ميليون تومان اجرا مي شود .
وي گفت : براي اجراي مرحله اول اين طرح در سال 1386 مبلغ يک ميليارد و 800 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون 22 کيلومتر از لوله هاي مورد نياز خريداري شده است.
مهندس فتاح، وزير نيرو در اين مراسم در سخناني آب را اساسي ترين نياز مناطق کويري دانست و اظهار اميدواري کرد آب زاينده رود هرچه زودتر شهر انارک را سيراب کند.
بختياري استاندار اصفهان نيز رويکرد دولت را خدمتگذاري بي منت به مردم دانست و اظهار اميدواري کرد اجراي 277 مصوبه سفر هيئت دولت به استان اصفهان، گردو غبار محروميت را از مناطق محروم پاک کند.
شايان ذکر است 3 درصد از هزينه اجراي پروژه انتقال آب به زاينده رود به انارک را دو نفر از خيرين انارکي مقيم تهران متقبل شده اند.


http://old.abfaesfahan.ir/node/9212  تاریخ ثبت: ۱۳۹۱/۰۲/۰۹     / تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
پروژه آبرساني نائين به انارك در حال اجرا مي باشد.
به گزارش روابط عمومي آبفاي نائين 5 كيلومتر از لوله گذاري پروژه خط آبرساني نائين به انارك با استفاده از لوله GRP به قطر 400 ميليمتر شروع گرديده و هم اكنون در حدود 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است اين درحاليست كه 35 كيلومتر از لوله گذاري پروژه مذكور توسط شركت و آب منطقه اي از سمت نائين به طرف انارك انجام گرديده بود كه قسمتي از خط بطول تقريبي 3 كيلومتر بدليل عدم جوابدهي تست لوله بصورت بلاتكليف مانده كه موضوع از طريق دفتر حقوقي شركت در حال پيگيري مي باشد.
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان


(آبان ماه 1391)


http://isna.ir/fa/news/92082113581/آبرسانی-با-تانکر-به-شهر-انارک
» سرویس: استان ها - اصفهان / کد خبر: 92082113581 /  سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
آبرسانی با تانکر به شهر انارک
درحال حاضر به دلیل کاهش شدید آبدهی چشمه و چاه انارک، با تانکر به شهر انارک آبرسانی می‌شود.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، به نقل از روابط عمومی آبفای نائین، آبرسانی به شهر انارک توسط دو دستگاه تانکر از آبفا(آب و فاضلاب) شهر اصفهان و شهرداری انارک و یک دستگاه متعلق به منطقه انجام می‌شود.
با توجه به کاهش شدید آبدهی چشمه و چاه انارک و نیاز به حمل آب با تانکر از نایین به انارک، آبفای نایین همکاری سایرارگان‌ها و اداره‌ها را در این زمینه خواستار شد.
در جلسه کارگروه آب نایین به مسائلی در خصوص حفاظت منابع تولید و ذخیره در برابر تهدیدها پرداخته شد. در این نشست مقرر گردید پیگیری حفر چاه، مرمت آب انبارها، راهکارهای استفاده از پساب تصفیه‌خانه، شستشو و آبگیری آب انبارهای سطح شهر و روستا، جلوگیری از حفرچاه‌های غیرمجاز و تکمیل مخازن در حال ساخت و ساخت آب انبار جدید در سطح شهر به خصوص در بخش مسکن مهر مورد بررسی قرار گیرد.