چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از شنبه 20 شهریورماه 1400 تا آدینه 26 ام در زیر آمده است. 
1- آقای مطلبی نیا: اهدای تجهیزات پزشکی به مرکز جامع سلامت شهری انارک توسط خانواده مرحومان حاج فرهاد محمدی تودشکی و همسرش خانم عذرا آقابیگی شامل: تخت بیمارستانی برقی،تشک مواج و پمپ مربوطه، تشک طبی‌،دستگاه ساکشن و ملحقات، کپسول اکسیژن، صندلی حمام، ویلچر جهت استفاده در مرکز جامع سلامت انارک و برای استفاده عموم مردم به طورامانت تحویل مجتمع بهزیستی گردید.
2- ناشناس: یکی از شهروندان برای ورود به کلاس اول با ویلچر هست متاسفانه مدرسه گفته برای مسیر شیبدار باید خودتون کاری کنید و مدرسه بودجه نداره اینکار را انجام بده همچنین در مدارس یک سری نیاز هست که عبارتند از تهیه نیمکت ابتدایی 20 عدد، سیمان کاری حیاط مدرسه، مودم وایفای، 3عدد کولر (برقکشی، لوله کشی آب آن و تهیه سه عدد چهارپایه فلزی)، دیتاشو، پرینتر، سماور گازی، وسایل ورزشی (توپ والیبال، فوتبال، بسکتبال، تور والیبال، طناب بازی، حلقه بازی و...)، یک دستگاه کیس کامپیوتر جهت دیتا شو، یک دستگاه کولر آبی 3500 جهت دانش آموزان کلاس یازدهم، یک دستگاه سیستم صوتی دستی جهت برگزاری مراسم.
- ناشناس: مگر قبلاً شماره حساب برای کارهای خیر و عام المنفعه اعلام نشده بود چرا گزارشی از طرف عزیزانی که حساب را باز کردن ارائه نمی‌شود مگر این کار را نمیشه از اون حساب انجام داد؟ اجاره شرکتهایی که از این مدارس استفاده می کنن کجا هزینه می شه؟
- آقای نعمتی: 20 عددنیمکت جهت مدارس ابتدایی انارک قول خرید داده شد و یک عدد کولر آبی 3500 جهت کلاس یازدهم توسط یکی از خیرین تهیه گردیده است.
3- انارک نیوز/ مطلبی نیا: با پیگیری های به عمل آمده توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر انارک، زمین ایستگاه هواشناسی جهت نصب تجهیزات توسط اداره کل راه و شهرسازی تصویب شد.
4- انارک نیوز/ مطلبی نیا: دیدار شهردار، رئیس شورا و اعضای
شورای اسلامی شهر انارک با جناب سرگرد نرگسیان رئیس پلیس راهور شهرستان نایین و در بازدید از سطح شهر طرح سامان دهی تقاطع های خیابان شهرک شهید رجایی و ورودی شهرک ناروسینه عنوان و تصمیماتی جهت اصلاح آن اتخاذ گردید.در این جلسه
جهت برگزاری کلاس و آزمون اخذ گواهینامه رانندگی در شهر انارک
قول مساعد را در صورت به حد نصاب رسیدن هنرجویان  دادند لذا همشهریانی که مایل به اخذ گواهینامه موتور سیکلت، پایه ۲و۳ و گواهینامه ویژه می باشند، جهت ثبت نام به دفتر شورای اسلامی انارک مراجعه و یا با شماره همراه   ۰۹۱۳۳۲۳۲۰۴۱ تماس حاصل نمایند.
5- خانم فرازی: کپسول گاز در انارک چرا یهویی اینقدر گرون شده؟
۱۶.۷۰۰ که قیمت اعلام شده و ۲۲.۵۰۰ فروش کجا؟
- آقای معدنچی: مبلغ 16700 مبلغی است که درب شرکت کپسول تحویل گرفته می شه. 640000 تومان کرایه و 450000 تومان کارگر و خدمات راننده، 2000 تومان هم سود فروشندگی اضافه می شه. کل سیلندر هم 250 عدد میباشد. مبلغ دریافتی باید 23060 تومان باشه که 560 تومان از سود کاسته و مبلغ 22500 تومان به مشترک تحویل می شه.
6- خانم زاهد: پس متاسفانه نباید امیدی به جلوگیری از  تخریب کوه دره انجیر داشته باشیم!؟
- ناشناس: آیا قبلا که از کوه دره انجیر استفاده نمی کردن همه ی کارهای اسفالتی تعطیل شده بود؟ خیلی از کارهایی که انجام می شه ظاهرا قانونی هستن ولی با تصمیمات کوته نظرانه انجام می شن. جلو این اقدام ظاهرا قانونی نابخردانه باید گرفته بشه.
7- انارک نیوز/ مطلبی نیا: بازدید سرکار خانم آزاد از شهرداری انارک
سپس ملاقات عمومی نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک با مردم شهر انارک  با حضور بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی انارک در مسجد چهارده معصوم انارک که فرمودند
مهمترین مشکلات و خواسته های مطرح شده در این دیدارها
تقاضای اشتعال، مشکلات بهداشتی و خواسته های درمانی، عمرانی و ورزشی است که مشکلات مطرح شده پیگیری و نتایج حاصل به اطلاع مردم می رسد.
8- انارک نیوز/ مطلبی نیا: بازدید شهردار و رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی انارک و نماینده مجمع خیرین انارک با مهندس گلبافت سرپرست مجتمع معدنی فراوری مس مسکنی که در پایان شهردار و هیات همراه در جهت رفع موانع و مسائل معدن مس مسکنی قول مساعدت و همکاری دادند.
9- روابط عمومی شهرداری: جلسه بررسی روند ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن با حضور مهندس خیابانی شهردار، ریاست اداره بنیاد مسکن شهرستان نایین، اعضای شورای اسلامی شهر انارک در محل شهرداری انارک انجام شد.
10- انارک نیوز: یادی هم از آنانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، حاجیه خانم ها طاهره خانم معصومیان، خاور اشرف از چوپانان و آقای محمدقلی یاور از چاه ملک. خدا بیامرزدشان و یادشان گرامی باد.

کلیه موارد بالا در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) از انارک نیوز می باشد.