چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه 12 تیرماه 1400 تا آدینه 18 ام به شرح زیر می باشد. 

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- مشکل ترس از سگ های گوهرتراشان رز که از کارگاه خارج می شوند و دیگر سگهای ویلان در انارک.
2- شهرداری و اقدامات انجام شده.

ب- اینک به خبر و گزیده دیدگاه ها و راهکارها  می پردازیم:
1- آقای علیزاده: مهمتر از سگهای ولگرد، سگهای داخل محوطه گوهر تراشی آقای رجایی هستند که هرشب دو تا از اونها از داخل نرده ها خارج می شن و به هرجنبنده ای که از اون حوالی رد می شه، پارس می‌کنند و حالت حمله می‌گیرند. خواهش میکنم قبل از وقوع هر حادثه‌ای در این مورد بیاییم راه حلی پیدا کنیم.
- ناشناس: من صدبار شهرداری گفتم نامه نوشتم ولی فایده نداشته. امروز استشهادی را بردم بهداشت دکتر امضا کرد و تحویل شهرداری شد. بخشداری هم رفتم و اونجا هم استشهادی دادم. دیگه والا نمی‌دونم چیکار کنم. مشکل سگ ها همیشگی بوده ولی سگ های ولگرد اینقدر سروصدا ندارن. سگ های وحشی منصور رجایی که دوتاشون از نرده ها بیرون میان و تا صبح وق می زنن مشکل اصلی است. چندین بار به ایشان تذکر دادم سگ هات را ببند محوطه به اون بزرگی. می گه سگام افسردگی می گیرن. بعدم می گه چیکارشون کنم ولشون کنم؟ اگر ولشون کنم حمله می کنن به آدما. خود رجایی گفت سگ استاد باشی هست ولی چون خیلی سرو صدا و اذیت کرده آوردمش اینجا!! ما هم بچه کوچیک داریم بچه دو ساله من الان دو ماه بخاطر صدای سگای این آدم شبا بیدار می شه و گریه، هرچی هم می گم بیرونن ولی بچم آروم نمی گیره. رجایی می تونست سگا را ببنده که باعث مزاحمت نشه ولی نمی کنه. سگ رجایی چند وقت پیش به طرف بچه من حمله کرد فقط خدا رحم کرد که من نزدیکش بودم. اگر خدایی نکرده بلایی سرش میومد چی؟ الان یک سری گله دار ها هم می گن سگاشون را آوردن داخل شهر ول کردن. والا ما امنیت جانی نداریم از اون طرفم سر و صدا. حق ماست که با خیال راحت خودمون و بچه هامون در سطح شهر تردد کنیم. شهرداری که رفتم گفتن یه عده میرن پرخاشگری و سر و صدا می کنن و می گن سگ ها را جمع نکنید. دختر همسایه خودمون بچه سیزده چهارده ساله داشته می رفته دنبالش کردن. بچه خودم و چند نفر دیگه که گفتن حتی شب سگ ها دنبال پسر بیست ساله کردن. همیشه شب ها چقدر پیاده روی می شد ولی الان می گن از ترس سگ ها نمی ریم. مورد دیگر که ممکن است شیر آبها را لیس بزنند همیشه درب قسمت شیر آب انبار بسته نیست. انارک فک کنم ۵۰تا سگ باشن.
- آقای بقائی نیا: از طرف شهرداری بایکی از این مراکز نگهداری سگهای ولگرددر یزد مکاتبه شده بابت نگهداری هر سگ ماهیانه 800هزار اعلام کردن.
- آقای حسینی: باید کاری کنند که سگ نتونه از حیاط بیرون برند. روی نرده ها توری بکشند یا بین میله های نرده میله جوش بدهند. اگر صاحب حیوان وظیفه اش رو انجام‌ نده اول از عزیزان شورا کمک بگیرید و امضاء جمع کنید تا با هماهنگی پلیس و مقامات قضایی اجازه ورود و جمع آوری رو بگیرند. عزیزان حیوان دوست هم می تونتد قبل از اینکه این جانواران جمع آوری بشند آنها رو به محوطه خونشون ببرند و محافطت کنند یا به گله و باغشون ببرند. پول بدن اونهم چند ده ملیون قول می دم خودم کارگر بگزارم زیر پاشون رو تمیز کنه، براشون وان بگذارم که خواستند آب بخورند نخواستند توش خودشون رو بشورند. تازه برا گرفتنشون هم آمپول بی هوشی برا هر سگ یک میلیون تومن. 45 ملیون تا پول بدهند من قول می دم هفته به هفته فیلم براتون از زندگی لاکچری اونها که براتون پخش کنم.
- آقای کافی: باید یک فکر اصولی کرد تا این مشکل رفع بشه من فکر می کنم انجمن حمایت از حیوانات باید درگیر این کار بشه.
- آقای نعمتی: باتوجه به اینکه سگهای ولگرد درمنطقه انارک مدتی است زیاد گردیده و چند مرحله هم اقدام به جمع آوری آنان شده. چند مدت پیش نیز توسط اقای غدیری و کمک نیروهای خدمات شهرداری درمحلی جمع آوری گردید و اغذیه و حفاظت آن را آقای غدیری بعهده گرفت و به دوجوانی که علاقمند به حراست از سگها بودند سفارش نمودم اما باگذشت زمان و حمایت ننمودن مردمی و دست تنهابودن اقای غدیری  این نگهداری راه بجایی نبرد و دوباره در شهر پخش شدند. امروز بعدازظهر نیز جهت ارائه طریق با دبیر انجمن مطالبه گران استان و حل موضوع از طریق دادستان محترم نایین و همچنین طی تماس تلفنی با بخشدار انارک صحبت داشته ام و مجدانه پیگیر بوده و آقای بخشدار قول مساعدت و پیگیری را نمودند و امیدوارم تا چند روز اخیر مشکل را رفع و این معضل ساماندهی گردد.
2- پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر انارک: دیدار مهندس خیابانی شهردار انارک با جناب آقای نجار معاون محترم وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور که در این دیدار شهردار انارک با بیان خسارات وارده بر اثر سیل در اردیبهشت ماه سال جاری به سیل بند، زیرسازی معابر شهرک جدید کوی ناروسینه‌ و خسارت وارده به بخش های مختلف شهر، موضوعات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و از طرف آن سازمان محترم جهت بازسازی، زهکشی و ایمن سازی لبه های سیل بند جهت جلوگیری از سقوط افراد و وسائط نقلیه قول مساعدت و همکاری داده شد.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.