چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه هفدهم آبان ماه 99 تا آدینه بیست و سوم آبان ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- مشکلات گاز در انارک و درخواست از نماینده محترم برای برخورد قاطعانه
2- ایستگاه هواشناسی انارک چه شد؟
3- گله از ضعف خبررسانی در موضوعات مختلف انارک در انارک نیوز و لزوم خبررسانی شهروندان در فضای موجود
4- چند پیام به شورا و گله از نماینده محترم
5- افزایش بی سابقه قیمت زمین و مسکن

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
1- به اطلاع همشهریان عزیز انارک می رساند به علت افت فشار خطوط گاز، امکان بارگیری کمپرسورها برای تولید گاز فشرده وجود ندارد و چون افزایش فشار گاز در شرایط فعلی با توجه به برودت هوا به کندی انجام می شود، امکان قطع گاز مشترکین عزیز وجود دارد لذا  از تمامی مشترکین عزیز انتظار دارد ضمن صبوری با کاهش مصرف گاز ادامه خدمت را برای همکاران فراهم آورند. اداره گاز انارک
- با توجه به برودت هوا ، فصل سرما و احتمال یخ زدگی لوله و کنتورهای آب منازل، انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از یخ زدگی کنتور توسط شهروندان تأکید می گردد. در صورت یخ زدگی انشعابات آب، مراتب را در اسرع وقت به شماره تلفن ۱۲۲ اعلام نمایید. اداره آب و فاضلاب انارک
- امروز یک شنبه 25 ابانماه بمنظور  مقابله با ویروس کرونا، تیم ضد عفونی کننده اتش نشانی و خدمات شهری شهرداری به همت شهردار محترم انارک به سر پرستی مهندس خلیل زاده تمام معابر  عمومی و ادارات ضدعفونی شد.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- مشکلات گاز در انارک و درخواست از نماینده محترم برای برخورد قاطعانه
- آقای رشیدی: آیا گاز مشکلات مردم را کم می کند؟ دو روز است که گاز خور و جندق و فرخی دچار مشکل قطع شدن شده اند با اینکه هنوز هوا خیلی سرد نشده ، پاسخ اداره گاز هم مایوس کننده است (ضمن صبوری با کاهش مصرف و با شعار هر خانه یک بخاری). به سلامتی اینم از گاز کشی نفتم نمیدن کپسول گازم حتما نیست دیگه. فکر کنم باید برگردیم به سالهای دور ذغال تهیه کنیم و از کرسی استفاده کنیم تا مسئولین از دستمون دلخور نشن. پیشنهادمی شه از نماینده محترم درخواست بشه تو این موقعیت تشریف بیارن شهرستان و مشکلات را از نزدیک لمس کنن و قاطعانه برخورد کنن.
- ناشناس: تازه هنوز نصف انارک کنتور ندارن و اوضاع اینجوریه. انارک شهر کوچکی هست با جمعیت کم و نزدیک نایین اگر درست برآورد کنند این مشکلات پیش نمیاد. برنامه ی گاز کشی انارک چندین ساله که پیگیری شده و همه ی مراحل آن در برنامه امضا شده اما نمی دونیم چرا چندین سال طول کشیده تا گاز به انارک بیاد. مسئولی که تمام مراحل را طی کرده و تمام فرمها را امضا نموده حالا که فهمیده تازه انارک گازکشی شده باور نمی کنه. وهنوز تا همه ی منازل گازکشی بشه به نظر میرسه چندین سال دیگه طول بکشه.- مهندس زاهد: تازه این را گفت اگر قطع  گاز داشتیم نفت و کپسول گاز به مردم برسانیم ، مسولین تصمیم گرفته اند به هر جا گاز کشی شده سهمیه نفت و گازش حذف شود ، همشهریان لازم است که به ذخیره سازی نفت مثل هر سال اقدام کنند ، بدون شک در زمستان سرد و برفی پیش رو انارک نیز به مشکل بر خواهد خورد.
- خانم فرازی: لطفا در مورد نحوه ی دریافت نفت اطلاع رسانی شود. پیشنهاد می شود یک بخاری نفتی و یا چندین چراغ نفتی در دسترس باشد و حتی نصب شود غافلگیر نشویم.
- آقای حسینی: باتوجه به اینکه میگن امسال خیلی سرد میشه خب مردم خیلی اذیت می شن از ترس اینکه مبادا یکهو گیر بیفتیم. بخصوص که بعصی با اعتمادی که به گاز داشتند فوری همه وسایل نفت سوز خود را فروختند و حالا نگرانی اذیتشون می کنه.
2- ایستگاه هواشناسی انارک چه شد؟
ناشناس: آمار بارش صبح امروز چهارشنبه ۹۹/۸/٢۸ انارک: ۰/٨، سبرز: ۰/۵ ، چاه گربه: ۰/٢
– آقای رشیدی: خدا را شکر انارک باران آمده
- مهندس لوکی: متاسفانه خود انارک بارندگی نبود. جبهه بارشی بیشتر شمال انارک و خور بوده. انارک هم ایستگاه بارانسنجی داره. امسال به همت بخشدار انارک و اداره هواشناسی چند عدد باران سنج در آبادیهای اطراف از جمله نخلک و چاه گربه و سبرز نصب شده که فقط آمار بارندگی رو ثبت می کنن. در خصوص ایستگاه باران سنجی  همانند نایین و چوپانان و خور در صورت تامین زمین و مکان مناسب که شرایط خاص خودش را دارد از جمله فضای باز تا شعاع مناسب از تاسیسات و خانه های مسکونی.  اداره هواشناسی آمادگی نصب ایستگاه تمام اتوماتیک رو داره. نقل قول از دکتر زارع رییس هواشناسی نایین.
3- گله از ضعف خبررسانی در موضوعات مختلف انارک در انارک نیوز و لزوم خبررسانی شهروندان در فضای موجود
- ناشناس: خبر های انارک هم اگر مثل اخبار شهر جندق منتشر می شد عالی بود. آمار کرونا، اخبار اداره گاز، اخبار سرما و گرما. واقعا خوشحالیم گروه و کانال داریم. بنده اول به خودم می گم که کم کارم بعد به مدیران گروه ها. الان حدود ۴ الی ۵ روزه قرارگاه حافظان سلامت محله محور بنام شهید سردار سلیمانی در انارک شروع بکار کرده. آیا خبری در کانال و گروه ها منتشر شده است؟ آیا اهداف این قرارگاه که واقعا به نفع خود مردم انارک هست برای مردم و داخل گروه و کانال منتشر شده است؟ (جلسه ‌توجیه‌‌ شرح ‌وظایف‌ اعضای ‌پایگاه‌ توسط‌ شورای‌ حوزه ‌‌‌درخصوص‌ قرارگاه ‌حافظان ‌سلامت ‌‌محله در محل‌ کتابخانه ‌شهر انارک. هماهنگی‌ جهت‌ خرید ‌دستگاه اکسیژن‌ساز ‌توسط‌ خیر ‌‌محله ‌به‌ مبلغ ۴ میلیون‌ تومان‌ و اهدا به ‌درمانگاه، هماهنگی‌ طبخ‌ غذا جهت خانواده‌های ‌بیمار‌ و نیازمند‌‌‌، کمک ‌مالی‌ به‌بیمار‌ صعب‌العلاج‌ به ‌مبلغ‌ یک ‌میلیون ‌تومان‌، فعال ‌نمودن‌ کارگاه‌ دوخت‌ماسک. پایگاه‌مقاومت‌_بسیج‌_زینب(س). رسانه فرهنگی مذهبی #نایین) این خبر مخصوص انارک. بانوان انارکی اقدام به این کار خیر کردن. چرا اطلاع رسانی نمی شود؟ منظورم اینه باید بیشتر باشه و همه خبر های مهم اطلاع رسانی بشه. اصلا در بحث کرونا که انارک هیچ خبری منتشر نشده. انتطار می رود همه با هم خبر های مهم را ارسال کنیم. آمار کرونا سرتاسر ایران اعلام می شود اما انارک همیشه فرق داشته. آمار انارک را باید بزارن برای گروه که خبری نیست! حتی نمی‌دونیم انارک در وضعیت قرمزه یا زرد.
- آقای حسینی: روی بنری عکس شهید و اسم شهید با متنی کوتاه در مورد زندکی ایشان نوشته بشه. ۱- سن شهید و اینکه بسیجی بوده یا نظامی بوده. ۲- چند بار به جبهه رفته.  ۳- تحصیلاتش چی بوده و قصدش از رفتن به جبهه. ۴-  وصیتی اگر به مردم شهرش داشته. بنظرم این موارد برای اثر گذاری روی جوانها که تفاوت تفکر اون روز جوانها و فداکاری را تا جان ترقی دادند با جواتهای امروز درچی بوده رو روشن می کنه براشون. در این صورت خبر شهرمون می شه.
- خانم فرازی: وقتی کسی بیماریش و یا ناقل بودنش را اعلام نکند مگر می توان آمار و اخباری هم اعلام کرد؟؟ خطرناک تر از مبتلایان ناقلین هستند که چون علائم هم ندارند بی ملاحظه  با وجودی که می دانند ناقلند همه جا حاضر می شوند . تا زمانی که فرهنگ سازی نشود که ابتلا به کرونا یک بیماری است و نه قتل و غارت و جنایت پنهان کاری این بیماری کماکان ادامه خواهد داشت و پایان بسیار غم انگیزی را رقم خواهد زد.
4- چند پیام به شورا و گله از نماینده محترم
- ناشناس: سال گذشته قرار بود شورای محترم شهر و شهردار محترم  هر ماه یک جلسه مردمی داشته باشند و گزارش کار بدن و پاسخگوی مردم باشند یکی دو جلسه در فرهنگسرا برگزار شد و تمام شد. چرا هیچ کس پیگیری نمیکنه. اینجا هیچ نتیجه ای  حاصل نمیشه. فقط جلسات حضوری و پیگیری مداوم نتیجه می ده. نماینده محترم شهرستان همه جا جلسه مردمی داشته  جز انارک. بالغ بر  بیست قرارگاه تشکیل شده تو منطقه و همه دارن فعالیت می کنند و بازدید می کنند از کسب و کارها و برخورد می کنند با کسانی که رعایت نمی کنند ولی انارک  متاسفانه هیچ خبری نیست. چند کوچه محله بانک ملی را بدون لوله کشی و نصب  علمک رها کردن و گفتن پیمانکار رفته است و خبری از عملی شدن وعده ها نیست که نیست.
- خانم زاهد: ۶۰ سال پیش هم اوضاع بهتره بوده وعوارض سالیانه، سال به سال بوده است ولی باعث تاسف است که در سالهای اخیر چنین کاری صورت نمی گیرد و مردم زحمتکش انارک باید عوارض چندین سال را یکباره پرداخت نمایند.
5- افزایش بی سابقه قیمت زمین و مسکن
- ناشناس: چرا قیمت زمین های انارک اینقدر بالا رفت؟ گرونی سرسام آور خونه و زمین بنظرتون اجازه می ده یک جوون تو انارک صاحب خونه بشه؟ کسی نتونه ساکن شهر بشه به چه دردی میخوره؟ کسی که می خواد در انارک خونه بسازه اگر زمینش هم ارزون باشه با قیمت مصالح گرون می تونه چیکارکنه؟ باید مسئولین فکر اساسی در مورد گرونیها بکنن. در این زمان همه پول شناس شده اند و پیه روی دمبه میره. از ماست که برماست. این شهر از حد اقل امکانات روستایی برخورداره اکثریت خانه ها چه قدیمی چه نوساز خالی از سکنه هستن که در روزهای تعطیل با جمعیت کاذب مواجه می شه ظرفیت این شهر این قیمتها نیست و منصفانه نیست به نظر شما من که یک اتومبیل دارم باید خوشحال باشم که چندین برابر گران شده نه. جوانی که می خواد زندگی تشکیل بده با این گرانی مسکن که باعث افزایش اجاره بها هم هست چطور می تونه. همین باعث مهاجرت می شه. این ترفند زمین خوارها و دلالهاست.
- آقای حسینی: از یکطرف میگن جمعیت کمه، چرا کسی نمیاد انارک. خب یک دلیلش همینه دیگه. ارزون کنند و شرط بگذارند که به شرط سکونت با خانواده. مگر انارک کم بیابون داره. پلاک‌کنند بفروشند تا شهر بزرگ بشه و جمعیت بیاد بشینه. والا نمی دونم الان چجوریه وضع مصالح در انارک. ولی من چند سال قبل که کار داشتم در  انارک همه چیز از اصفهان آوردم. چون اونجا بخاطر دوری از مرکز رسوندن مصالح خیلی گران در میاد.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.