اخبار‌ تکمیلی انارک

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها درباره انارک از شنبه ششم مهرماه 98 تا آدینه دوازدهم به شرح زیر می باشد. 

الف- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
1- به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی، آموزش  ایمنی وآتش نشانی توسط آقای خلیل زاده مسئول آتش نشانی و ایمنی انارک برای دانش آموزان در مدارس دبیرستان شهید صمدی، راهنمایی پسرانه مطهری، دبستان فرخی و ایران و مهد کودک  بهزیستی انارک برگزار شد.
2- غروب دیروز ۷ مهر ۹٨، عکس انفجار در معدن سنگ دره انجیر.

ب – اینک گزیده و جمع بندی دیدگاه ها و "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- ناشناس: اینم از بی عرضگی خود ماست که زیستگاه حیوانات و مناظر زیبای این کوه [دره انجیر] را از دست می دهیم.
2- آقای ترابی: از اینکه برای کوه [دره انجیر] نارحت باشیم، باید برای سلامتی مردم به فکر باشیم و باشند! مسئولینی که ساکن شهر نیستن و وقتی هستن آب زوار یا آب معدنی استفاده می کنن و این سلامتی جان مردم هست که با مخلوط شدن مواد و گرد و خاک محل انفجار با اولین باران سال به محل بند خاکی هایی که محل تغذیه آب چاه هایی که به شبکه آب وصل هست به خطر افتاده و هیچکس صداش در نمیاد.
3- خانم زاهد: کو گوش شنوا ، چندین سال است که مرتباً این موضوع مطرح می شود و مسئولین هم که به خواب خرگوشی فرو رفته اند وبه نظر می آید هیچ قدمی در این رابطه بر ندشته اند.
4- آقای حسینی: مردم چرا شکایت نمیکنند ؟؟!!! چون من می دیدم که گردو خاک این کارخانه همش سمت سد و محل آب شهر انارک می رود و همانطور که می دانید ثابت شده باد از غرب به شرق می وزد و این کارخانه سنگ در غرب سد دره انجیل می باشد. ولی عزیزانی که در انارک هستند چنانچه می بینند که اون معدن برای شهر مشکل درست کرده یک متن درست و قانونمدار نوشته و پیوست اون چند ده امضا ثبت بشه و چندین کپی برابر با اصل کنید و بدین ادارات بهداشت و بخشداری و فرمانداری و غیره. و بنا به درخواست مردم تعطیلی اون و البته انتقال به مکانی دورتر را بخواهید و فاصله دارتر شدن از منطقه و شهر و بخصوص محل سد و جمع آب نوشیدنی شهر. پیگیری هم لازم داره. باشد که کارگر بیفته و با رسیگی مسئولین آنچه خیر هست انجام بگیرد.
یک مثل بود که معنیش این بود: نکن کاری که آهی از دلی به آسمان برود. امیدوارم که مسئولین این معدن صدای قلبی مردم رو بشنوند و فکری بکنند. چرا که فقط کافیه چند کوه آنطرفتر بروند و از آبگاه و سد آبریز شرب شهر دورتر بشن، حتماً مردم بخاطر اشتغالی که ایجاد کردند دعاشون هم می کنند.
5- آقای مهدوی: واقعا" اگربرای کوه درانجیل ناراحت هستید باید مکاتبه با بخشداری فرمانداری، استانداری، وزیر کشور و مقامات بالاتر کرد. حتی با استشهاد محلی اینکه مرتب استخراج و انفجار انجام می شود. در سالهای قبل چقدر شکار و کبک و تیهو مشاهده می شد و الان بغل کوه عکس شکار را کشیده و صدای کبک و تیهو هم نمیاد بخاطر صدای انفجار و .‌..‌ و ریالی هم فکر نکنم برای شهرمان سودی داشته باشد.

ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که نداشتیم.

د- کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین [ ] از انارک نیوز می باشد.