ناگفته‌های اخبار‌ هفته

انارک نیوز: اخبار ناگفته انارک در هفته جاری از شنبه سوم فروردین ماه 98 تا امروز نهم به شرح زیر می باشد. قابل ذکر است که در صورت دریافت هرگونه خبر و توضیح از نتایج جلسات و تصمیم های گرفته شده، به اطلاع همشهریان عزیز رسانده می شود. 

- برگزاری "جشنارک 98" (جشن نیلوفری انارک) در شنبه سوم فروردین ماه 1398 ساعت 16 تا 18 با شرکت همشهریان و استقبال افزونتر از سالهای پیشین در درنجیل.
- بارش متناوب و شدید باران که از ساعت یک بعد از ظهر دوشنبه شروع شد تا چهارشنبه نیز  ادامه داشت. رعد و برق و باران شدید باعث وقوع سیل گردید که .به اغلب جاده های مزارع آسیب رساند. جاری شدن سیل در رودخانه بین شهری انارک را هم داشتیم که امداد رسانی نیروهای خدمات شهری شهرداری و آتش نشانی انارک را شاهد بودیم.
مسافرین در راه مانده در پی بارش شدید باران پس از تکمیل ظرفیت مدارس شهر در حسینیه شهدای انارک اسکان داده شدند.
سد بالادستی بتونی منابع طبیغی هم سرریز شد. پشت سد قدیمی اولیه دره انجیر که تأمین کننده قسمتی از آب انارک است  آبی مشاهده نگردید.
میزان بارندگی در شهر انارک 30میلیمتر بوده است.
- واژگونی خودرو ۲۰۶ در محور انارک چوپانان کیلومتر ۵ ( گردنه زنجیرگاه)  که ۲ نفر مصدوم حادثه  توسط اورژانس اعزام گردیدند.
- در پی بارش باران در شهر انار‌ک عوامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انارک در محل های حادثه خیز و دیوار های فرسوده نوار خطر نصب کردند.
- طی تماس تلفنی با شماره ۱۲۵ ایستگاه آتش نشانی شهرداری انارک مبنی بر فرو رفتن سواری پیکان در گل و لای مزرعه زرگر آباد و احتمال سقوط به داخل دره سریعا عوامل آتش نشانی به محل اعزام و سواری مذکور رهاسازی شد.
- حادثه واژگونی سواری دنا در کیلومتر ۳۵ محور انارک _ چوپانان رخ داد که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.
- امدادرسانی به ۵ خانوار گرفتار در کویر انارک و منطقه عشین انجام شد.
- نشست ادبی شعر به مناسبت عید باستانی نوروز و عید بزرگ مبعث پیامبر اعظم(ص)، با حضور شعرای شهرمان و مهمانان شاعر از نائین در محل کتابخانه برگزار شد.