تقدیم لوح تقدیر و تندیس جشنواره خادمین کتاب به محمدعلی ابراهیمی انارکی

 انارک نیوز: برگزیدگان جایزه دوسالانه کتاب اصفهان تقدیر شدند 

گزارشی از وضعیت نشر اصفهان/ انصاری: حال چاپ کتاب در اصفهان خوب است 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در 9 ماهه ابتدای سال جاری 1312 عنوان کتاب مجوز گرفتند که بسیاری از آن‌ها، چاپ اولی هستند و این نشان‌دهنده رشد در بخش نویسندگی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در آیین اختتامیه بیست و چهارمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان اظهار کرد: یکی از افتخارات اصلی ما به‌ عنوان امت پیامبر اسلام (ص) این است که مبنای اصلی دین ما قرآن، اهل‌بیت، معرفت، دانش و علم است و همچنین کلید اصلی موفقیت انسان را معرفت بشری بیان می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در دین اسلامْ دانش و علم جایگاه رفیعی دارد همان‌طوری که اولین وحی به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) با «اقراء» به معنی خواندن بوده است....
انصاری ادامه داد: اصفهان در بین استان‌های کشور یکی از استان‌های فعال و قابل‌قبول در حوزه کتاب و نشر است به‌طوری‌که 519 ناشر در اصفهان مجوز نشر دارند که از این تعداد 304 ناشر فعال هستند و این رقم برای استانی با جمعیتی بالغ‌بر 5 میلیون نفر، آمار بدی نیست و امیدواریم با رفع مشکلات پیش‌آمده در بحث کتاب، سایر ناشران هم فعال شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: حدود 400 ناشر متعلق به مرکز اصفهان و مابقی مربوط به شهرستان‌های این استان هستند که همه بخش‌ها باید در حوزه شهرستان‌ها نسبت به تقویت نشر اقدام کنند.
وی اشاره به فعالیت 128 مرکز کتاب‌فروشی در سطح استان اصفهان گفت: با توجه به مشکلات پیش‌آمده در حوزه کتاب، باید تلاش شود کتاب و کتاب‌خوانی در سطح شهرستان‌ها رشد بیشتری کرده و تحقق این امر جزو هدف‌گذاری مسوولان مربوطه باشد.
حال خوب چاپ کتاب در اصفهان: انصاری با تشریح وضعیت چاپ کتاب در استان اصفهان عنوان کرد: در سال گذشته 2014 مجوز چاپ کتاب صادرشده است، همچنین در 9 ماهه ابتدای سال جاری 1312 عنوان کتاب مجوز گرفتند که بسیاری از آن‌ها، چاپ اولی هستند و این نشان‌دهنده رشد در بخش نویسندگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان با اشاره به آثار ارسال‌شده در جشنواره بیست و چهارمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان اذعان داشت: 825 اثر به جشنواره ارسال‌شده است که از این تعداد 14 اثر به‌عنوان شایسته تقدیر، 11 اثر برگزیده و 10 اثر در حوزه‌های دیگر همچون تصویرگری و طراحی جلد انتخاب‌شده است.
اصفهان پیشتاز در نگاه به صاحبان قلم: در ادامه این مراسم حسینی پور با اشاره به سابقه فرهنگی و تمدنی اصفهان در حوزه‌های مختلف بیان داشت: هنر اصفهان و به‌خصوص میراث مکتوب آن زینت‌بخش بسیاری از موزه‌های داخلی و خارجی است که می‌توان شاهد این هنرنمایی در دوره معاصر بود.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: جایزه کتاب اصفهان پس از 24 دوره برگزاری، جزء باسابقه‌ترین جوایز کتاب در سطح استان‌های کشور است که این، نشان از پیشتازی اصفهان در نگاه به اهل‌قلم است و بر اساس آمار ارائه‌شده این انتظار از اصفهان می‌رود تا نگاه جدیدی به اهل‌قلم، ناشران، مترجمان و غیره داشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مرجع داوری جوایز کتاب شناخته می‌شود که در طول سال آثار زیادی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که مهم‌ترین آن، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب سال است که بیش از 540 داور در طول سال با دبیرخانه جایزه کتاب سال همکاری می‌کنند.
حسینی پور اذعان کرد: با قرار دادن این ظرفیت علمی در اختیار استان‌ها، جوایز کتاب استانی هم مورد داوری این مرکز قرار گرفت و بیش از 800 اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال و پس از داوری برگزیدگان آن مشخص شدند.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به حمایت‌های فصلی از کتابخانه‌ها گفت: در سال جاری 3 حمایت فصلی با عنوان «عیدانه»، «پاییزانه» و «زمستانه» از سوی موسسه خانه کتاب وجود داشته است که استان اصفهان پیشتاز در کشور بوده و نزدیک به 50 هزار نفر از استان اصفهان به این مرکز مراجعه کرده و بیش از 2 میلیارد تومان کتاب خریداری‌شده که 700 میلیون تومان آن یارانه‌ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این 3 طرح در اختیار استان اصفهان قرار داده است و این نشان‌دهنده ایجاد کتاب‌فروشی و رونق کتاب‌خوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
برگزیدگان جایزه دوسالانه کتاب اصفهان: در پایان این مراسم خادمان کتاب، افراد شایسته تقدیر، و برگزیدگان جشنواره معرفی شدند که به شرح زیر از آنان تقدیر شد: 
در بخش خادمین کتاب لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیم شد به بهنام گرجی از چادگان، شهریار اسدی از سمیرم و محمدعلی ابراهیمی انارکی از نائین...
(۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹کدخبر: ۱۳۹۷۱۰۱۹۰۰۱۱۷۱)