سرزمین رازآلود ایران

کویر ریگ جن از سرزمین‌هایی است که راز‌ها و سوال‌های بی‌پاسخ، جذابیتش را افزون کرده و هرساله کویرنورد‌های بسیاری مسافر این سرزمین بیابانی می‌شوند تا جادوی خاص آن را در مرز سمنان و اصفهان تجربه کنند.
 

به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما؛ حال‌وهوای گشت در سرزمین خاک و باد، با آسمان ستاره‌بارانش، سفری منحصربه‌فرد برای گردشگرانی است که شیفته‌ی رمزوراز کویر هستند و از سکوت و یک‌رنگی طبیعت لذت می‌برند. در طبیعت متنوع ایران، سرزمین‌های خشک و کویری هم پیدا می‌شود که زیبایی هرکدام ستودنی و مجذوب‌کننده است. کویر ریگ جن از سرزمین‌هایی است که راز‌ها و سوال‌های بی‌پاسخ، جذابیتش را افزون کرده و هرساله کویرنورد‌های بسیاری مسافر این سرزمین بیابانی می‌شوند تا جادوی خاص آن را در مرز سمنان و اصفهان تجربه کنند.

سرزمین رازآلود ایران

تنها کسانی از کویرگردی لذت می‌برند که عاشق طبیعت هستند و از سادگی چهره‌ی خاکی‌رنگ آن هم لذت ببرند؛ کسانی که از تابش بی‌پروای خورشید گریزان نباشند و به شوق دیدن نمایش پرستاره‌ی آسمان شب، با روز‌های گرم کویر مهربانی کنند.

سرزمین رازآلود ایران

کویر ریگ جن یکی از کویر‌های ایران است که از اوایل پاییز تا اواسط بهار، گردشگران زیادی در آنجا حضور پیدا می‌کنند. داستان‌های رازآلود بسیاری برای این کویر روایت شده که جذابیت آن را از سایر کویر‌های دیگر ایران بیشتر کرده است. سرزمین اسرارآمیزی در جنوب سمنان و شمال انارک اصفهان، با نام ریگ جن وجود دارد که در پس شمایل یک‌رنگ آن، دنیایی از راز پنهان شده است.

سرزمین رازآلود ایران

وجود باتلاق در بعضی از نواحی ریگ جن، نیاز به شناخت کامل مسیر دارد.

سرزمین رازآلود ایران

کویر ریگ جن همانند نامش، سراسر وهم و افسانه است که برای هر طبیعت‌گردی بسیار جذاب خواهد بود. داستان‌های پررمزورازی که توسط بومیان حوالی این کویر روایت می‌شود، جذابیت آن را نسبت به سایر کویر‌های ایران بیش‌تر کرده است و کنجکاوی کشف ناشناخته‌های آن برای کویرنورد‌ها لذت‌بخش خواهدبود.

سرزمین رازآلود ایران

ستاره ها، آسمان بی‌کران شب را زینت داده اند و سقفی درخشان برای کویر ریگ جن پدید آورده‌اند.

سرزمین رازآلود ایران

ریگ جن از شمال به سمنان، از جنوب به انارک از شرق به جندق و از غرب به پارک ملی کویر می‌رسد. مسیر‌های متعددی برای دسترسی به این کویر دیدنی وجود دارد.

سرزمین رازآلود ایران
(کد خبر: ۲۸۳۳۰۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰)