فراهم شدن بستر توسعه شهرستان نایین با تکمیل جاده طریق الرضا 

مهدی علمی - اصفهانرئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: عملیات اجرایی ۳ فاز از پروژه جاده طریق الرضا تکمیل شده و فاز چهارم پروژه (حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری) به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اظهار کرد: شهرستان نایین از شمال به استان سمنان، از شرق به خورو بیابانک و استان خراسان، از جنوب به استان یزد و از غرب به شهرستان اردستان و اصفهان مرتبط است.  

وی افزود: این شهرستان جزء وسیع‌ترین شهرستان استان اصفهان بوده و با بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راههای همسنگ که شامل ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۱۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی است، یکی از بزرگترین حوزه راههای استان را شامل می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین با بیان اینکه تمامی راههای اصلی منتهی به شهر نایین به جز محور طریق‌الرضا چهارخطه است گفت: محور نایین - انارک - خور - طبس که به محور طریق الرضا (ع) مشهور است، ۲۵۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اصفهان قرار دارد.    

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۱۴۲ کیلومتر آن چهار خطه شده است بیان کرد: تبدیل مسیر بین اصفهان و خراسان رضوی (جاده طریق الرضا) به بزرگراه دو باندِ موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ به رخ در این محور خواهد شد.  

علمی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۸۹ از سمت نایین شروع شد و تا کنون سه فاز از آن به طول ۷۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.  

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز چهارم پروژه که در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان به طول ۳۰ کیلومتر است با قراردادی بالغ بر ۱۲۹ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ شروع شده و این پروژه در ۳ قطعه ۱۰ کیلومتری تعریف شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین افزود: قطعه اول این پروژه دارای ۹ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و عملیات اجرایی روسازی آن بصورت بتن غلطکی آسفالتی انجام می‌شود.  

وی گفت: برای فاز چهارم پروژه (حدفاصل سه راهی چوپانان به مشجری) تا کنون حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.  

علمی گفت: با تکمیل این پروژه که باعث تقویت و تکمیل شبکه راه‌های موجود منطقه می‌شود و افزایش سرعت، کاهش زمان سفر وسایل نقلیه عبوری، کاهش تصادفات به خصوص تصادفات رخ به رخ و همچنین افزایش ایمنی در محورهای موجود از طریق بهسازی راه را ایجاد می‌کند به لطف خدا بستری فراهم می‌شود که توسعه در منطقه با توجه به پتانسیل‌های فراوان معدنی، کشاورزی، دامداری و گردشگری شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر دیگری هم از اردکان یزد به سمت چوپانان و پلیس راه جندق به سمت دامغان به طول ۱۸۰ کیلومتر وجود دارد که مطالعات آن در دست انجام است.  

۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰