اختصاص اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی برای گاز رسانی در نایین

اختصاص اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی برای گاز رسانی در نایینصدای نایین؛ رئیس اداره گاز شهرستان نایین از اختصاص اعتبار ۲۷ میلیاردتومانی گاز رسانی در نایین وتصویب عملیات گاز رسانی از نایین به خور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین علیرضا هاشمی رئیس اداره گاز شهرستان نایین با اشاره به اختصاص اعتبار گفت: در سال جاری با تلاش‌های نماینده شهرستان و پیگیری فرماندار نایین در سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری جهت رشد و شکوفایی صنعت شهرستان به تصویب رسید.
 
او با اشاره به اینکه گازرسانی به صنایعی که در مرحله احداث هستندیکی از دغدغه‌های شهرستان بوده تصریح نمود: این پروژه در حال انتخاب پیمانکار قرار گرفته که ظرفیت ایستگاه سی جی اس ورودی نایین از ایستگاه ۳۰ هزار مترمکعبی به ایستگاه ۶۰ هزار متر مکعبی افزایش خواهد یافت و از این افزایش ظرفیت تمام صنایع واقع در شهرک صنعتی که خواستار گاز هستند می توانند از این نعمت برخوردار شوند.
 
هاشمی در ادامه به اختصاص هزینه بالغ بر ۲۷ میلیارد تومانی پروژه های گاز رسانی در شهرستان اشاره و گفت: دامداری ها و مرغداری های کلوت محمدیه، ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان، پلیس راه و روستاهایی که فاقد گاز بودند به جز چهار یا پنج روستا که تنها به خاطر صعب المسیر بودن راه و عدم صدور مجوزهای لازم در برنامه گازرسانی نمی باشد، همگی در برنامه های گاز رسانی شهرستان خواهند بود و می‌توان گفت در سال جاری ۹/۹۹ درصد شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
 
او بیان نمود: طرح نشت یابی و تعویض لوله های فرسوده در سال گذشته و در دو مرحله با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد و پانصد میلیون ریال صورت گرفت که طرح مذکور در تمام شهرها و روستاهای شهرستان نایین وبیش از دو ماه به طول انجامید.
 
 هاشمی افزود: گازرسانی به شرق استان اصفهان از طریق فشرده سازی گاز در ایستگاه مادر و انتقال ان توسط کفی های حاوی کپسولهای سی ان جی جهت گازرسانی به شهرهای خور، انارک، چوپانان و فرخی و چاهملک و جندق در حال انجام هستیم که بزرگترین روش انتقال و گازرسانی در کشور محسوب می‌گردد. در کلیه شهرهای مذکور با استقرار اداره گاز و تکمیل تجهیزات و نفرات بدون هیچ مشکلی در حال خدمات رسانی به مردم عزیز هستیم و تلاش خواهیم کرد با پتانسیل شرکتهای داخلی و دانش بنیان با انجام اصلاحات در کمپرسورهای ایستگاه مادر و تقویت ناوگان حمل و نقل ایستگاه مادر در امر استمرار گازرسانی بدون وقفه به مردم خدمت رسانی نماییم؛ او افزود در روش انتقال گاز به شهرهای شرق شهرستان، گاز از طریق ایستگاه مادر توسط کفی و تریلر بارگیری می شود در ورودی شهر تخلیه و سپس داخل ایستگاه،فشار آن کاسته و بعد در شبکه های گاز اجرا شده در شهرها تزریق میگردد و از طریق نصب علمک خانوارهای محترم از گاز بهره مند می گردند.
 
رئیس اداره گاز شهرستان نایین گفت: برای تسریع و استمرار گازرسانی پایدار به شهرهای مذکور تعداد ۱۰ دستگاه کفی حاوی مخازن گاز cng جدید خریداری وبه ناوگان حمل و نقل تا پایان سال اضافه خواهد شد و با انجام اصلاحات روی کمپرسورها توسط شرکتهای دانش بنیان مشکلاتی که افت فشار خط سراسری در پی داشت و باعث عدم بارگیری تریلی ها یا راه اندازی کمپرسور ها می گردید برطرف خواهد شد .
 
 او با توجه به مصرف بالای انرژی در ایران گفت: به خاطر اینکه گاز رسانی به شهروندان و خانه های مسکونی اولویت اول گازرسانی است با اعمال مصرف بر روی برخی از صنایع عمده همچون سیمان تلاش میگردد با افت فشار و یا قطعی گاز در فصل سرد سال مواجه نشویم لذا از مردم تقاضا داریم جهت جلوگیری از چرخه تولید صنایع و توزیع عادلانه گاز در سراسر کشور و استمرار گازرسانی به مناطق سرد سیر کشور با صرفه جویی در مصرف گاز شرکت ملی گاز را یاری نمایند.
 
 هاشمی ضمن تاکید بر خطرات و مشکلات حمل گاز با تریلی اظهار کرد: برای استمرار گازرسانی به این مناطق، سیاست شرکت گاز به سمتی است که اجرای خط سراسری را از نایین به سمت خور و بیابانک داشته باشیم که فاز اول آن از نایین تا انارک به طول ۸۵ کیلومتر تصویب شده و اجرایی خواهد شد.
 
او بی احتیاطی مشترکین در استفاده از وسایل گازسوز و نادیده گرفتن مسایل ایمنی مرتبط با آن‌ها را دلیل اصلی حادثه ها در زمستان برشمرد و گفت: همه ساله شاهد خفگی نفرات با گاز مونوکسید کربن در اثر عدم لوله کشی های مناسب و استاندارد به خصوص گرفتگی لوله های بخاری در روستاها و خانه‌های خالی که در تعطیلات مورد استفاده قرار می‌گیرد و عدم رعایت الزامات ایمنی و بی توجهی به استفاده از اتصالات غیر استاندارد برای وصل نمودن وسایل گاز سوز میباشیم.
 
رئیس اداره گاز شهرستان نایین در پایان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم اگر متوجه نشت یا بوی گاز از علمک و کنتور و رگلاتورهای نصب شده شدند، برای جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار و گاز گرفتگی در هر ساعت از شبانه روز بلافاصله با شماره تلفن ۱۹۴ تماس بگیرند تا سریعاً پیگیری و اقدام گردد تا انشالله شاهد هیچ حادثه ی ناگواری در سطح شهرستان نباشیم
(شناسه : ۶۴۶۹ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۵۹)