آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران نسبت به وقوع سیل در مناطق شرقی این استان هشدار داد و  اظهار داشت: جریان سیلابی از روستاهای جعفرآباد، دخرآباد ، بوران و مجیدآباد شهرستان کوهپایه به سمت کوهپایه و شهرک صنعتی در جریان است.

وی افزود: بنا بر اعلام هشدارهای قبلی تا آخر وقت امروز اکثر مناطق استان با بارش رگباری، سیلابی و نقطه‌ای مواجه است که این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان اصفهان تشدید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این زمینه ادامه داد: جریان سیل در روستاهای دولت‌آباد، دره‌بید و کردعلیا بخش کرون شهرستان تیران و کرون ادامه دارد و  به سوی روستاهای افجان، قلعه ناظر در حال حرکت است و به ساکنین این مناطق توصیه می‌شود که هشدارهای اعلام شده را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بارش‌های دیروز  به چادرهای عشایر شهرستان فریدن خساراتی وارد شد و  فیبر نوری بر اسیر جریان سیل دچار آسیب شده و تلفن روستاهای لوشاب، حسن رباط و موته و شهرستان لای‌بید بخش میمه قطع است.

شیشه‌فروش در خصوص وضعیت جاده‌های استان گفت: محور جاده‌ای انارک - چوپانان به علت بارندگی شدید و آب‌گرفتگی موقتاً مسدود شده و همچنین محورهای جاده‌های نایین به اردستان و انارک به چوپانان و محور فرعی حسن رباط به لای‌بید که به علت سیل مسدود شده بود،  با برطرف شدن خطر و ایمن‌سازی محور بازگشایی گردید.

وی از تخلیه ساکنین 6 روستای در معرض خطر خبر داده و خاطر نشان کرد: استقرار 250 تیم امدادی در سطح استان، بازگشایی راه‌ها، تخلیه آب از 100 منزل مسکونی، تخلیه آب از معابر، امدادرسانی به 75 خودرو درجاده‌ها، تقویت سیل بندها و بندهای آب‌خیزداری، اطلاع‌رسانی و هشدار به گروه‌های در معرض خطر  11 شهرستان تحت تاثیر انجام شد.
(تسنیم - ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳)