نیمی از نقاط حادثه خیز جاده‌های اصفهان حذف شد

نیمی از  نقاط حادثه خیز جاده‌های اصفهان حذف شد

اصفهان- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۶۷ نقطه از مجموع ۱۰۹ نقطه پر تصادف شناسایی شده در این استان جزو نقاط مصوب کشوری محسوب می‌شود که ۵۰ درصد این نقاط در چهار سال اخیر حذف شده است.

فرزاد دادخواه روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حذف مابقی نقاط پر تصادف استان  اصفهان در برنامه این سازمان قرار دارد افزود: ۲ راهکار کلی برای رفع این نقاط وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح برخی نقاط حادثه خیز در جاده های اصفهان با مشکل کمبود اعتبار مواجه است ، افزود: طرح و راهکار رفع این نقاط مشخص شده اما مشکل کمبود اعتبارات، سرعت رفع این نقاط را کم کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار داشت: بعضی از نقاط پر تصادف این استان با احداث باند دوم بطور کامل رفع می‌شود که در اولویت احداث طرح‌های راه و شهرسازی اصفهان قرار دارند.

وی با اشاره به وجود برخی نقاط حادثه خیز در مسیر ارتباطی مبارکه ، بروجن و انارک ، خور و طبس، اضافه کرد: رفع مشکل این نقاط با احداث باند دوم انجام می‌شود که در اولویت طرح‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده قرار دارد.

دادخواه خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها معادلات ما را برای حذف این نقاط به هم ریخت و با مشکل مواجه کرد.

وی بیان کرد: برآورد ریالی ۲ سال گذشته برای حذف ۱۵ نقطه پر تصادف استان حدود ۶ میلیارد تومان بود که در زمان حاضر این کار با ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هم قابل انجام نیست.

رفع نقاط پر تصادف استان اصفهان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اصفهان گفت: رفع نقاط پر تصادف باقیمانده در این استان به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار داشت: شناسایی نقاط پر تصادف بر اساس آمار تصادفات و تعداد تلفات انجام می‌شود که عامل انسانی در بخشی از این سوانح دخیل است و احتمال جابه‌جایی این نقاط وجود دارد اما بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی های انجام شده این نقاط در استان هر ساله با حوادثی همراه بوده است.

دادخواه بیان کرد: حجم بالای تردد، اختلاط تردد درون و برون شهری و دوربرگردان های هم سطح در محور اصفهان- بهارستان این مسیر را به‌ یکی از راه‌های پر تصادف استان تبدیل کرده است که احداث کند رو و زیرگذر کوی راه حق در این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سرعت زیاد به‌عنوان یکی از عوامل شدت تصادفات در این محور  مطرح است که انجام اقداماتی در راستای کاهش سرعت از راهکارهایست که به‌منظور کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در دستور کار قرار دارد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.
(۲ تیر ۱۴۰۰،‏ ۷:۴۸ ـ کد خبر: 84375748)