محدودیت تردد در محور نائین_خور

 تمام محورهای مواصلاتی استان اصفهان باز است
رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: محورهای مواصلاتی غرب و نواحی مرکزی استان باز است اما در محور نائین_ انارک_خور به دلیل خیزش گرد و خاک و کاهش دید محدودیت تردد مقطعی اعمال شده است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اصفهان، اظهار کرد: هم اکنون در غرب و نواحی مرکزی استان و شهرستان‌های سمیرم، شهرضا بارندگی است اما همه محورهای مواصلاتی استان اصفهان در این مناطق باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

وی با اشاره به وزش باد و خیزش گرد و خاک در محور نائین- انارک- خور "شمال شرق استان"، گفت: به علت کاهش دید، محدودیت مقطعی تردد در این جاده اعلام کردیم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه امروز سانحه تصادف در جاده‌های استان رخ نداده است، به هموطنان توصیه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همه‌گیری کرونا، مردم از سفر و تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم، قبل از مسافرت وضعیت جوی را از هواشناسی استعلام کنند.

زارع خاطرنشان کرد: رانندگان در جاده‌های لغزنده با سرعت مطمئنه حرکت کنند ضمن اینکه در این شرایط جوی توجه به جلو در محورهایی که کاهش دید وجود دارد، ضروری است؛ همچنین رانندگان در شرایط دید نامناسب در محلی مطمئن توقف کرده و پس از بهبود وضعیت حرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از لوازم و تجهیزات زمستانی، چراغ‌های مه شکن و زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی، افزود: رانندگان با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سبقت غیر مجاز و تغییر ناگهانی مسیر خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، بارش برف و باران در غرب و جنوب استان اصفهان از شب گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز در فریدون‌شهر، داران، محور دامنه_ الیگودرز و چادگان ادامه دارد. بارش برف در برخی از محورهای شهرستان فریدون‌شهر تا ظهر امروز به ۴۰ سانتی‌متر رسید و برپایه گزارش‌ها ارتباط زمینی در محورهای گردنه کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا و کاهگان پایین و وزوه با سایر مناطق شهرستان فریدون‌شهر بر اثر بارش برف قطع شده بود که از ساعاتی پیش عملیات برفروبی در این مناطق آغاز شد. همچنین بر اثر زمین لرزه شب گذشته ریزش کوه باعث مسدود شدن راه‌ها در محورهای شهرستان سمیرم شده بود که تا ظهر امروز بازگشایی شد.
(۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳)