الهام آزاد: قالیباف مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجلس است

اصلی‌ترین‌ دغدغه مجلس یازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم است 
اختتامیه مجلس دهم چندروز پیش برگزار شد و این مجلس هم به‌هرحال به کار خودش پایان داد تا از پس نوع عملکردش و نارضایتی عمومی حاصل‌شده و با رأی مردم به نیروهای انقلاب، مجلس یازدهم کار خود را آغاز کند؛ مجلسی که با هدف رفع مشکلات مردم تشکیل خواهد شد تا قدری از رنجی که مردم در سال‌های گذشته احساس کردند را بکاهد.
الهام آزاد، منتخب مجلس یازدهم درباره انتقادهایی که به مجلس قبل وجود دارد، به خبرنگار سايت فردا گفت: «من باتوجه به حوزه تخصصی‌ام یعنی امور بین‌الملل در تمام چهارسال طی‌شده احساس می‌کردم که مجلس دهم در حوزه سیاست خارجی نسبتی با اندیشه‌های انقلاب نداشت و بسیاری از نمایندگان آن مجلس می‌کوشیدند که به انحاء مختلف نسبت به کشورهای غربی خوش‌بین باشند. یکی دیگر از مهم‌ترین ضعف‌های مجلس دهم تصویب قوانین غیرمرتبط با مشکلات مردم بود که بعضا مشاهده می‌شد در مصوبات هیچ نگاه کارشناسی هم وجود نداشت».
او در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی مهم‌ترین وظیفه و دغدغه مجلس یازدهم چه باید باشد، گفت: «اصلی‌ترین دغدغه مجلس رفع بحران معیشتی مردم است. حضرت آقا شعار امسال را جهش تولید ذکر کرده‌اند و طبیعی است که مجلس انقلابی یازدهم باید ریل‌گذاری‌های درستی در زمینه سرمایه‌گذاری انجام دهد تا تولیدگران بتوانند به بهترین شکل میزان تولیدات کشور را بالا ببرند. اوایل انقلاب حدود 48درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کردند و حدود 45درصد مواد تغذیه هم از روستاها تأمین می‌شد اما متأسفانه اکنون جمعیت و تولیدات روستاها به 25درصد کاهش یافته است. نمایندگان مجلس یازدهم باید بکوشیند که تمرکززدایی کنند و جمعیت را به سمت شهرستان‌ها و روستا سوق دهند تا در نهایت در آن مناطق هم اشتغال و تولید رونق یابد».
او درباره نوع مواجهه مجلس با دولت هم اظهار کرد: «من از جانب خودم می‌توانم سخن بگویم و نمی‌توانم با اطمینان بگویم که عموم نمایندگان چگونه با دولت مواجه می‌شوند اما نظرم این است که نباید با دولت سر جنگ داشت یا آنکه دولت را استیضاح کرد. ما باید بکوشیم که ضعف‌های دولت را آشکار کنیم و دولت را وادار به اصلاح‌ ضعف‌ها کنیم».
آزاد در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه یک هیئت‌رئیسه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، تصریح کرد: «هیئت‌رئیسه لیدر مجموعه است و باید مجلس را در مسیر درست قانون‌گذاری قرار دهد و در رأی هیئت‌رئیسه هم باید فردی قرار داشته باشد که چهره‌ای ملی باشد».
این منتخب مجلس یازدهم در پایان گزینه مناسب برای هیئت‌رئیسه را اینگونه معرفی کرد: «همه بزرگوارانی که اکنون برای ریاست نامزد شده‌اند، کارنامه درخشانی دارند اما به نظر من بهتر است که نتیجه نهایی ریاست آقای دکتر قالیباف بر مجلس باشد زیرا او در هرجایی که وارد شده تحولی بزرگ را رقم زده است؛ از سوی دیگر او یک چهره ملی است و من باور دارم که یک ایثارگر واقعی هم هست و انشالله در مجلس یازدهم ریاست او را شاهد خواهیم بود».
(۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴)