برداشت مکانیزه جو در نایین آغاز شد

برداشت مکانیزه جو در نایین آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی نایین از آغاز برداشت مکانیزه جو در منطقه چوپانان این شهرستان از اواخر هفته جاری خبر داد. 
احمدرضا باقریان نایینی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت:  محصول جو با استفاده از چهار دستگاه کمباین در ۳۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مزارع دهستان چوپانان و دق سرخ انارک به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

 وی متوسط برداشت جو در هر هکتار را چهار تن اعلام و اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیش از هزار و ۵۰۰ تن محصول جو از زمینهای کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
به گفته ریحان، یوسف، گوهران و بومی از ارقام جوی کشت شده در این شهرستان هستند.

در سال‌های زراعی گذشته جو رقم یوسف در مزارع چوپانان و دق سرخ انارک عملکرد تا حدود هفت تن در هکتار داشته که باعث ترغیب کشاورزان به استفاده از این رقم در سال جاری شده است.
چوپانان در ۱۵۰کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۵۰ هزار هکتار را تشکیل می‌دهند که با توجه به محدودیت منابع آب در سال‌های اخیر، ۳۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت زراعی و باغی قرار می‌گیرد.

به گفته مسئولان در سال زراعی جاری تا اکنون حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت رفته که شامل ۳۰ هزار هکتار گندم و ۱۰ هزار هکتار جو است، همچنین  ۵۳ میلیون مترمکعب آب تا اکنون به کشاورزان تخصیص یافت.
(۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹،‏ ۱۱:۰۷ - کد خبرنگار: 1370 - کد خبر: 83788069)