آمادگی نصف جهان برای میزبانی مسافران نوروزی

ایرنا- امکانات بخش های گردشگری، خدماتی و رفاهی دیار نصف جهان با برنامه ریزیهای انجام شده به گفته اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان در میزگرد ایرنا برای میزبانی شایسته از مسافر و گردشگران تعطیلات نوروزی آماده شده است. 
...فعالیت 2 هزار نیروی هلال احمر برای خدمت رسانی به مسافران 
معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان در میزگرد ایرنا با تشریح فعالیت های نوروزی گفت: بیش از 2 هزار نفر نیروی جوان هلال احمر در ایام نوروز در حوزه امداد و نجات و پست های ایمنی و سلامت خدمات رسانی می کنند. 
داریوش کریمی ادامه داد: بیش از 40 پایگاه امداد و نجات جاده ای و یک پایگاه هوایی، یک تیم سگ های زنده یاب، هفت تیم واکنش سریع برای نوروز پیش بینی شده که بازآموزی مهارت ها برای افزایش توانمندی امدادگران انجام شده است. 
وی با اشاره به همکاری هلال احمر با اورژانس 115 یادآورشد: هماهنگی در مرکز پیام اورژانس 115 و هلال احمر برای مدیریت نیروها و حضور در حوادث وجود دارد تا اینکه نیروهای امدادی با مدیریت بر صحنه حوادث حاضر شوند. 
معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان با اشاره به پست های ایمنی و سلامت گفت: 40 ایستگاه برای این موضوع پیش بینی شده که اعضای معاونت جوانان در این پست ها فعالیت دارند و خدمات عام المنفعه، راهنمایی مسافران، تست سلامت، توزیع بسته های فرهنگی و فعالیت های آموزشی برای کنترل حوادث انجام می دهند. 
به گفته وی طرح سحاب با هدف حرکت امدادی بشر دوستانه با دوچرخه در مراکز پرتردد و تمرکز جمعیت انجام می شود. 
وی با اشاره به مشکل خطوط تلفن در برخی از نقاط اصفهان یادآورشد: مشکل خطوط تلفن در کویر مرنجاب رفع شد اما این مشکل در محدوده انارک تا خور و بیابانک ادامه دارد و در هنگام وقوع حادثه باید از این محدوده خارج شوند و بعد از آن با مرکز های امدادی تماس گرفت. 
کریمی به مشکلات ترافیکی و تصادفات اشاره کرد و اظهارداشت: تغییر فرهنگ رانندگی و بهبود رفتار در رانندگی برای کاهش تصادفات لازم است و یکی از معضلات جدی در استان آمار بالای حوادث ترافیکی است که باید برای کاهش آن برنامه ریزی کرد. 
وی خودامدادی و امداد رسانی صحیح را مهم اعلام و اضافه کرد: آگاهی عمومی برای رسیدگی به حوادث باید افزایش پیدا کند و گرنه بدون آگاهی دست به هیچ اقدامی زده نشود و با خونسردی اطلاعات مورد نیاز در اختیار اورژانس و واحدهای امدادی قرار داده شود.
(کد خبر: 83236115 (6923516) تاریخ خبر: 1397/12/18ساعت: 7:1)