رفع معضل بیکاری در جهت حل بسیاری از مشکلات با رویداد«کارآفرینی» امکان پذیر است

نماینده نایین و خوروبیابانک گفت :رفع معضل بیکاری در جهت حل بسیاری از مشکلات با رویداد«کارآفرینی» امکان پذیر است چرا که بعنوان یک گام برای کسب در آمد ، امرار معاش و عمل به دستورات دینی با حرکت کردن به سمت ایده و اجرای آن ثمر بخش می باشد.
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک با تبریک روز مباهله گفت : روز مباهله روزی است که پیامبر با اهل بیت (ع) خود به مباهله با مسیحیان نجرانی پرداخت و آن ها را به دین اسلام دعوت که در این روز آیه تطهیر نازل شد و آن درسی برای عبرت گرفتن شیعیان که برای رسیدن به موفقیت باید آن را الگو بگیرند.
وی در ادامه رویدادکارآفرینی را یک کار خوب با بهره برداری و هدف والایی دانست که می توان بهترین نتیجه ها را از ایده های نوپا و همفکری ها با شروع خوب و همت بلند گرفت.
پوربافرانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) «الکاد علی عیاله کالمجاهد فی سبیل الله» واژه کارآفرینی را شروع کار با ایده ای نوپا در جهت بدست آوردن یک هدف مقدس یاد کرد. وی اظهار کرد : امروز با بحران های متعدد اقتصادی ، مالی ، مدیریتی ومنابع مواجه هستیم که ایده های نامناسب ، سلیقه های خود ساخته و مسائل حاشیه ای سبب شده تا کشور ما برای برخی از زیرساختها با مشکل مواجه شود.
نماینده نایین و خوروبیابانک با بیان سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند در مقابل جوانان بیکار شرمنده هستم گفت : برای رهبر یک نظام و ولی امر مسلمین جهان خیلی سخت است بیان این دغدغه که عمق مشکل و مسئله بیکاری را برای ما روشن می کند. وی بیان کرد : رفع معضل بیکاری در جهت حل بسیاری از مشکلات با رویداد«کارآفرینی» امکان پذیر است چرا که بعنوان یک گام برای کسب در آمد ، امرار معاش و عمل به دستورات دینی با حرکت کردن به سمت ایده و اجرای آن ثمر بخش می باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد : در حوزه بهداشت و درمان ، پیشگیری مقدم بر درمان است ولی در حوزه اشتغال فرصتی برای پیشگیری وجود ندارد چرا که اشتغال و معضل بیکاری نیاز به درمان داشته و باید در کوتاه مدت و بلند مدت این معضل درمان شود. وی در پایان با تشکر از دست اندرکاران رویداد کارآفرینی و شرکت کنندگان افزود : برگزاری یک رویداد به صورت خودجوش و با حضور بهترین استعدادهای شهرستان جایگاه ارشمند و با اهمیتی دارد که قدردان شما هستم و بعنوان خدمتگزار شما در جهت حمایت از ایده ها و طرح های شما تمام مساعدت های لازم را پیگیری و اقدام خواهم نمود چرا که ایده های شما در مسیر کارآفرینی و ایجاد شغل می باشد.
نماینده نایین و خوربیابانک در این مراسم از زحمات باشگاه خبرنگاران جوان نیز در جهت انعکاس خبرهای شهرستان تشکر کرد.
احسان رادمنش مسئول برگزاری این رویداد تصریح کرد : این رویداد با شعار توکل ، وحدت ، همت و توسعه بعنوان اولین کار در نایین شروع شد که از حمایت های نماینده مردم شهرستان های نایین وخوروبیابانک ،فرمانداری نایین ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کار و تعاون در برگزاری این رویداد تشکر می کنیم. وی با اشاره به اینکه اغلب شرکت کنندگان این رویداد از استان یزد ، شهرهای نایین ، بافران و انارک می باشند بیان کرد : توسعه فرهنگ کارآفرینی و کمک به رشد استعدادهای نهفته در نیروی جوان از هدف اصلی این رویداد کارآفرینی است.
مسئول برگزاری این رویداد با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره در شهرستان نایین خاطرنشان کرد : امیدوارم که هدفی را که انتخاب کردیم با تلاش همت ، وحدت در راستای اجرای ایده های همه استعدادها علی الخصوص در حوزه صنایع دستی و گردشگری قدم برداریم. وی درپایان یادآوری کرد : دعوت از اساتید کارآفرین وکسانی که شکسته های آموزنده را تجربه کردند در رویداد کارآفرینی ، اجرای ایده ، صادرات و بازاریابی آن از جمله مواردی است که در رویدادهای پیشه رو در دستور کار داریم .
گفتنی است رویداد کارآفرینی از ایده تا اجرا روز چهارشنبه 22 شهریورماه به مدت سه روز ادامه داشت که در مراسم اختتامیه به سه ایده برتر تجلیل و جوایز نفیسی اهدا شد.
(کد خبر: ۶۲۴۳۶۳۵ - تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶)