بافت تاريخي انارك يكي از زيباترين بافت هاي تاريخي استان اصفهان

مظفر نجفي فرماندار محترم شهرستان به اتفاق جمعي از مسئولين محترم شهرستان نايين از مجموعه هاي گردشگري٬ بافت تاريخي بسيار زيباي انارك و پروژه مرمت بافت تاريخي انارك و واحدهاي بوم گردي اسماعيلان و اشين بازديد به عمل آوردند.
بافت تاريخي انارك يكي از زيباترين بافت هاي تاريخي استان اصفهان در شرق شهرستان نايين قرار دارد. بافت تاريخي انارك داراي برج – بارو و حصار شهرو معابر و ساباط هاي بسيار زيباي تاريخي ٬بادگيرهاي بسيار زيبا و خانه هاي تاريخي ثبت شده داراي معماري حياط مركزي جلوه اي خاص به بافت مذكور داده است. آقاي مظفر نجفي در اين باره اظهار داشتند يكي از مهم ترين راههاي توسعه شهرستان نايين و بويژه بخش انارك توسعه صنعت گردشگري در اين بخش با توجه به پتانسيل و قابليت هاي بسيار بالاي تاريخي و فرهنگي٬ طبيعت كوهستاني٬ كويري٬ صنايع دستي و جاذبه هاي معدني و فرهنگ اصيل بومي منطقه مي باشد. و اين مهم علاوه بر پيگيري و حمايت مسئولين تنها با حضور پررنگ مردم و مشاركت بخش خصوصي و حضور سرمايه گذاران امكان پذير مي باشد. ايشان در ضمن از فعاليت هاي علاقه مندان و فعالين گردشگري و بوم گردي بخش مذكور تقدير و تشكر نمودند.
در اين بازديد رياست محترم اداره ميراث فرهنگي٬ صنايع دستي و گردشگري شهرستان نايين ضمن ارائه گزارش از وضعيت گردشگري شهرستان نايين اعلام نمودند سازمان ميراث فرهنگي٬ صنايع دستي و گردشگري آمادگي كامل جهت پيگيري٬ راهنمايي و حمايت از فعالين و سرمايه گذاران بخش خصوصي در زمينه سرمايه گذاري گردشگري و صنايع دستي شهرستان و بخش انارك دارد. در ادامه از دو روستاي مهم گردشگري بخش انارك٬ اسماعيلان و عشين و اقامتگاههاي بوم گردي موجود در اين دو روستا بازديد نمودند.
(مفاخر نايين - 18:32:31 ­ 1395 آذر 17 چهارشنبه)