گازرسانی به انارک

مديرعامل شركت گاز استان مومنی خاطرنشان كرد: از تعداد 1448 روستايي كه مشمول گازرساني در استان مي‌شوند، تاكنون 1311 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند. هم‌چنين تا پايان سال، گازرساني به حدود 120 روستاي ديگر انجام خواهد شد. وی با بيان اينكه سرانه انشعاب برخي از روستاها بسيار بالا است و گازرساني به آنها توجيه اقتصادي ندارد، خاطرنشان كرد: بر اساس قانون بايد روستاهايي كه سرانه انشعاب آنها به شش ميليون تومان مي‌رسد، گازرساني انجام شود و در حال حاضر بيش از آن در دستور كار گازرساني روستاها قرار ندارد.
مديرعامل شركت گاز استان اصفهان اضافه كرد: بايد سوختي براي مردم تامين شود كه توجيه اقتصادي براي دولت نيز داشته باشد. در اين روستاها مي‌توان از نفت سفيد و يا گاز مايع استفاده كرد.
مومني اظهار كرد: به عنوان نمونه شهرهايي مانند خور و بيابانك و يا انارك و جندق كه گاز نداشتند و انتقال گاز از طريق خط لوله به آن شهرها توجيه اقتصادي نداشت، اما امسال از طريق CNG گازرساني خواهند شد.
وی تصریح کرد: در هفته گذشته دو دختر دانشجو به دليل استفاده از بخاري بدون دودكش در فضاي بسته كشته شدند. بخاري بدون دودكش بايد در جايي قرار گيرد كه تبادل هوا انجام شود.
(تاریخ : یکشنبه 22 آذر 1394 - 16:53:19 کد مطلب:488158)