چه؟ (دوازدهم تا هجدهم خرداد ماه 1403)

"آزادی توسط اقلیت، محدود و به بهانه امنیت، گرفته می شود ولی هرچه از دسترس دورتر می شود بدست آوردن آن لذت بخش تر و آزادی عمل دنبال کنندگان، دیدنی تر می شود."

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال". 

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از دوازدهم تا هجدهم خرداد ماه 1403:
1- ناشناس: امروز شاهد خطر بوقوع پیوستن حادثه شدیدی بودم که خوشبختانه ختم به خیر شد و مهارت راننده موجب جلوگیری از یک اتفاق ناگوار شد. راننده تریلر در حال تردد از جاده آسفالت مسیر میدان ورودی انارک به سمت انارک بود که با وجود خرابی و دست انداز مسیر، با انحراف ناگهانی به سمت چپ، خودرو پراید عبوری را در معرض تصادف قرار داد که راننده پراید با مهارت و بصورت معجزه آسایی ظرف چند ثانیه با سبقت سریع و به موقع از تریلر، نجات پیدا کرد. احتمالا موقعیت پراید در نقطه کور تریلر بوده که مانع از دیده شدن توسط راننده تریلر شده بود. لذا استدعا دارم جهت پیشگیری از اتفاقات ناگوار، مسئولین ذیربط از مسیر فوق که تصویر آنرا ارسال میدارم، بازدید و بررسی بعمل آورده و نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام لازم را بعمل آورند.
- ناشناس: ظاهرا جلو پاسگاه اون سمت بلوار هست .
2- گروه خیرین دستهای مهربانی و سازندگی انارک: تمرکز برچهار محور دارد، ۱. کمک‌های آموزشی و فرهنگی ۲. کمک به درمانگاه انارک و تهیه لوازم تجهیزات پزشکی ۳. کمک هزینه بیماری‌های خاص ۴. همکاری با هلال احمر حوزه انارک در تهیه لوازم امداد و پزشکی و آموزشی. در صورت تمایل اعضای خیر گروه یا سایر عزیزان می توانند کمک های نقدی خود را بصورت ماهیانه و یا چند ماه یکبار به کارت حساب مشترک گروه خیرین واریز نمایند و فیش واریزی خود را برای آقای محمدعلی نعمتی انارکی ارسال نمایند( ۰۹۱۳۳۰۷۳۵۹۴) شماره حساب مشترک 0363704665002 و شماره کارت 6037998181809699
3- ناشناس: کتیبه ای در نخلک ویران شد که مانده ام اصلا دوستدار میراث فرهنگی در شهرستان وجود دارد؟
4- مراسم عزاداری و قرائت دعای کمیل به مناسبت شهادت حضرت جوادالائمه (ع) با حضور محبین اهلبیت در حسینیه شهدای انارک برگزار شد.
5- جلسه هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در انارک با حضور مهندس جباری بخشدار انارک، مهندس خیابانی شهردار، اعضای شورای اسلامی انارک، امام جماعت چوپانان و سایر مسئولان ادارات و ارگان‌های دولتی و نظامی و انتظامی شهر انارک و روستای چوپانان در بخشداری برگزار شد. مقرر شد که تمام دستگاههای ستادی و اجرایی متناسب‌ با فعالیت و با حداکثر توان خود در راستای هرچه بهتر برگزار نمودن سالگرد مراسم ارتحال امام خمینی (ره) اقدامات لازم را انجام دهند. در همین رابطه مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) و شهدای پانزدهم خرداد در انارک با مداحی و روضه خوانی مداحان اهل بيت و شعرخوانی در حسینیه شهدای انارک با حضور بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد. همچنین حدود ۳۵ نفر از انارک و چوپانان در قالب یک دستگاه اتوبوس به تهران اعزام شدند.
6- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.