چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه بیست و نهم شهریور ماه 99 تا آدینه چهارم مهر ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- مشکلات روند درازمدت دریافت تأییدیه گازرسانی همشهریان.
2- شکستن بی دلیل سکوت کویر با بوق گوشخراش.
3- در اختیار قرار دادن کوتاه مدت دوچرخه به درخواست کنندگان.
4- چالش دوچرخه سواری در انارک با جایزه.
5- افزایش کرایه اتوبوس.
6- پیشنهاد استفاده از عکس روز درگذشتگان.

ب- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- مشکلات روند درازمدت دریافت تأییدیه گازرسانی.
- ناشناس: کی از این کپسولهای گاز خطر آفرین رها خواهیم شد؟ اگر کپسولاشون خطرساز نبود بازهم مشکلی نبود. دوکپسول گاز گرفته ایم که داره گازش خارج می شه.
- خانم زاهد: پس از دو ماه گازکشی و دو هفته از آمدن بازرس  برای بازدید، هنوز تائیدیه گاز نیامده برای ثبت نام کنتور. آقای مطلبی، پس این تائیدیه چه موقع بدستمان می رسد؟؟ چرا اینقدر امروز و فردا می کنید. چهارشنبه هفته پیش از اصفهان تحویل گرفته شده و هنوز به انارک نرسیده. تا کی باید منتظر بمانیم؟؟؟ چرا شما اینقدر تعلل می کنید؟؟2- شکستن بی دلیل سکوت کویر با بوق گوشخراش.
- ناشناس: انارک زیباست. سکوتش بی نظیر. کاش می شد شبها تریلی و اتوبوسها در پارکینگ ورودی شهر برای هم بوق نمی زدن یا یک تابلو بوق زدن ممنوع نصب می شد.
3- در اختیار قرار دادن کوتاه مدت دوچرخه به درخواست کنندگان.
- خانم زاهد: آیا در انارک دوچرخه جهت استفاده همشهریان وجود دارد؟؟ اگر هست از کجا و از چه شخصی باید امانت بگیرند؟؟
- ناشناس: از آقای مهران مطلبی.
4- چالش دوچرخه سواری در انارک با جایزه.
- ناشناس: من دوچرخه دارم ولی فقط سر پایینی می شه رکاب زد. سربالایی باید دوچرخه دست گرفت و پیاده رفت. فقط مسیر شهرک به انارک خوبه برای دوچرخه سواری.
-آقای حسینی: انارک دارای شیب زیادی هست. برای دوچرخه سواری ((معمولی افراد میانسال)) اصلا مناسب نیست. البته جاده های افقی رو می تونتد رکاب بزنند و چند نوبت رفت و آمد کنند. نکته ای وجود داره. اون نکته گرمی هوا، ارتفاع و اکسیژن و خشکی هواست.
همین پائیز میام انارک که هوا هم خنک باشه و یک روز تعطیل جمعه وعده کنید و همون فاصله پایگاه تا فلکه انارک با دوچرخه دنده ای یا از انارک تا نخلک با دوچرخه معمولی رکاب می زنید. به جهت شیرین شدن و ایجاد روحیه و انگیزه برای شرکت کنندگان در مسابقه اون روز بنده از جیب خودم به نفر اول مسابقه یکصد هزار تومان، به نفر دوم هفتاد و پنج هزار تومان و نفر سوم پنجاه هزار تومان تقدیم می کنم. باشد که ورزش دوستان جهت تشویق شرکت کنندگان و البته ایجاد روحیه ورزشی اون روز شرکت فعالی داشته باشند. چنانچه کسی هم بخواد مبلغی به جایزه ها اضافه کنه خوشحال می شیم و البته موجب گرمی مسابقه می شه. بزودی با شرکت در مسابقه دوچرخه سواری فیلم و مستندات برای همه تهیه می کنیم.
5- افزایش کرایه اتوبوس.
- ناشناس: از اول مهر اتوبوس های خور نرخ کرایه انارک به نائین را 40  درصد بیشتر کردن و از 7 هزار تومن رسوندن به 10 هزار تومن. چرا باید یکباره این نرخ را بزارن؟؟ هیچ کسی هم پیگیرش نیست و صدا هم به جائی نمی رسه. تا قبل از عید 99 نرخشون 5 هزار تومن بود و بعد شد 7 هزار تومن ولی الان به یکباره کردن 10 هزار تومن.
6- پیشنهاد استفاده از عکس روز درگذشتگان.
- آقای حسینی: چرا خانواده ها تا پدر یا مادری که سن بالا داره فوت می کنه برای عکس اعلامیه متوفا یک عکس جوانی مرحوم که مال بیست سال قبل ایشان هست رو می زنند؟! توصیه می کنم هر ساله در یک روز مناسب که عزیزمون تازه اصلاح و آرایش کرده یک دست لباسی شیک تن عزیزمون کنیم و با دوربین ازشون عکسهایی بگیریم و بریزیم رو فلاش و یا بدیم عکاسی برامون طاهرش کنه. فقد پیشنهادی بود و راهکاری برای اینکه بعدا حسرت نخوریم چرا تصویر بهتری از عزیزمون نداریم.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.