چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه یازدهم مرداد ماه 99 تا آدینه هفدهم مرداد ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است": 
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- کرونا، بایدها و نبایدها.
2- بهره برداری از شبکه گازرسانی انارک.
3- بهره برداری از قطعه سوم باند دوم جاده نایین-انارک.

ب- در آغاز به نویدهای خوش می پردازیم:
1- تشکیل کمیته سلامت چوپانان برای تصمیم گیری درمورد مراسم محرم امسال که تصمیم گیری شد: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین برگزار نخواهد شد و امسال دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به راه نخواهد افتاد، دعای ندبه؛ مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر و دیگر تجمعات ممنوع و هرگونه طبخ و توزیع مواد غذایی و نذری حتی در منازل نداریم. عزیزان ساکن شهرها قید حضور در چوپانان را بزنند. هیئت محبین اهل بیت امسال مراسم ندارند. خیرین عزیز درصورت تمایل می توانند نذر ماسک؛ مواد ضدعفونی؛ خرید تجهیزات برای درمانگاه؛ خانه سالمندان؛ کمک به نیازمندان؛ بازسازی و نوسازی مدارس؛ عمران مسجد و حسینیه کنند.
2- بهره برداری از شبکه گازرسانی انارک.
3- با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صورت پذیرفت: افتتاح و بهره برداری از قطعه سوم باند دوم جاده نایین-انارک.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- کرونا، بایدها و نبایدها.
- آقای مهدوی: پمپ بنزین کارکنان باید ماسک و دستکش داشته باشند ولی در جایگاه انارک اصلا استفاده نمی کنند و راننده هم که می خواد بنزین بزند دستکش پلاستیکی هم ندارند خواهشمند است پیگیری شود.
- خانم فرازی: بنظرم در شهر کوچکی مثل انارک استفاده از ماسک باید اجباری بشه. الان اکثرا مغازه ها هم ماسک نمی زنن و مردم هم همینطور، ناراحت کننده س.
- آقای رشیدی: طبیعتا افراد ناقل خواهند آمد و دردسر آغاز خواهد شد. لطفا مسئولین محترم شرایط را همانند چوپانان بررسی و نتیجه برگزاری یا عدم برگزاری مراسم سرور و سالار شهیدان اعلام نمایند.
2- بهره برداری از شبکه گازرسانی انارک.
- ناشناس: کرونا فعلا سر همه را گرم کرده. گاز چه شد.
- خانم فرازی: چقدر هزینه های دوبل تراشیده میشه.
- مهندس لوکی: گاز رسیده و طبق گفته بخشدار محترم. چند کنتور هم وصل شده و الان اونایی که وصل شدن دارن استفاده می کنن. بقیه هم باید مدارکشون رو تحویل اداره گاز که روبروی هلال احمر هست بدن تا تو نوبت نصب کنتور قرار بگیرن.
- ناشناس: تعدادی کنتور نصب کردن البته اونایی که تاییدیه لوله کشی گازشون تا یکسال قبله. اونایی که یکسال بیشتر گذشته باید با لوله کش شون هماهنگ کنند که دوباره تاییدیه را تمدید کنه. یه سری کار شهرداری هم داره که باید انجام بشه. بازدید منازل از طرف شهرداری برای اینکه ببینند کسی اضافه ساخت داره هست کاری به تایید لوله کشی گاز نداره.
- آقای حسینی: دیده شده اول کار هرجا گاز بردند تعدادی از عزیزان به خاطر بی توجهی به نکات ایمنی جان خودشون رو از دست دادند. اول استفاده از شیلنگهای گازی لاستیکی بجای شیلنگ‌گاز که چون شبیه هم هستند و ارزونتر هست. دوما استفاده نکردن از بست شیلنگ گاز و بستهای مشابه که محکم بسته نمی شه. سوما بستن همه منافذ درب و پنجره ها و نرسیدن اکسیژن لازم به بخاریها و سوخت نادرست و ایجاد گاز سمی.
3- بهره برداری از قطعه سوم باند دوم جاده نایین-انارک
- آقای قاسمپور: فاز اخر دو بانده شدن  جاده انارک  _نایین امشب راه اندازی شده است.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.