زلزله در ۳ هفته گذشته ۱۱ بار انارک اصفهان را لرزاند

 زلزله در ۳ هفته گذشته ۱۱ بار انارک اصفهان را لرزاند

منطقه انارک شهرستان نایین از سه هفته گذشته تاکنون شاهد وقوع یازده زلزله بین 2 تا سه درجه‌ای بوده که ۲ مورد آن یکی در روز جمعه هفته گذشته و دیگری امروز دوشنبه ۳.۴ درجه گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : وقوع زلزله به بزرگی  ۳.۴ درجه مقیاس امواج درونی زمین امروز در ساعت ۱۳ و ۵۶ دقیقه در شمال غرب  انارک نایین خسارتی نداشته است.

منصور شیشه فروش افزود: به محض اطلاع از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب به منقطه انارک نایین اعزام شدند و تا این ساعت هیچگونه خسارتی گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال وقوع چندین زلزله در این منطقه، دستگاههای اجرایی و امدادی شهرستان از جمله پایگاه‌های اورژانس و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمربه حالت آماده باش نسبی درآمده‌اند.

از چهارشنبه بیست و هشتم خرداد تا دوشنبه نهم تیرماه امسال ۱۱ زمین لرزه در محدوده ۲.۵ تا ۳.۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در منطقه انارک در شهرستان نایین و در جوار کویر مرکزی ایران رخ داد.

این زمین‌لرزه‌ها در محدوده زمانی ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۴ ظهر این منطقه را به لرزه در آورد.

انارک  یکی از ۲ بخش شهرستان نایین در شرق استان اصفهان است که شهر انارک و دهستان چوپانان را در خود دارد؛ این منطقه به‌دلیل آب و هوای خشک و بیابانی، دارای ساکنان بسیار کمی است بطوریکه بر اساس آخرین آمار، جمعیت شهر انارک حدود ۲ هزار نفر است.

این منطقه دارای معدن‌های بسیار و جاذبه‌های طبیعی مانند کویر ریگ جن و قسمتی از کویر سیاه کوه و آثار تاریخی است؛ در سال‌های گذشته همواره زلزله‌هایی در این منطقه گزارش می‌شد.

(۹ تیر ۱۳۹۹،‏ ۱۶:۰۶ - کد خبر: 83838360)