چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیامرسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". دیدگاهها از شنبه دهم اسفند ماه 98 تا آدینه شانزدهم اسفند ماه به شرح زیر می باشد. 

الف - چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
1- گسترش ویروس کرونا و مراجعه به شبکه بهداشت انارک برای کارهای اضطراری، ممنوعیت تجمع، رعایت بهداشت فردی بخصوص شستشوی دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، پیشنهاد طرح پیشگیری و غربالگری کرونا در ورودی شهر انارک انجام شود.
2- قدردانی از آنانی که برای انارک قدمی رو به جلو برمی دارند از جمله نماینده دوره های پیش دکتر حسنی برای آبرسانی.
3- نقش انجمن انارکیهای مقیم تهران در حل مشکلات انارک چیست؟ چرا در جلسات آنها از شورای منتخب شهر دعوت به عمل نمی آید؟
4- آیا در انارک زمین کافی برای واگذاری به شرکتها از جمله برای دفترهای بهره بردار کال کافی وجود ندارد؟
5- چه موقع افزایش سهمیه آب آشامیدنی انارک صورت می گیرد؟
6- همراهی داوطلبانه یک آموزگار برای کمک به دانش آموزان کلاس اول را داریم تا از آموزش عقب نیفتند. سپاس از همت والای ایشان.
7- فضای سبز انارک را چگونه می توان افزایش داد؟
8- درخواست شورای شهر از اهالی برای مشارکت عمومی در جلسات مردمی.

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
1- مسئول شبکه بهداشت انارک: مراجعین محترم با توجه به شیوع بیماری کرونا لطفا جهت انجام مراقبتهای پیش از بارداری، واکسیناسیون، انجام آزمایشهای غیراورژانسی، مراقبتهای دوره ای، تزریق آمپول های ویتامین و کلیه کارهای غیر اورژانسی جداً خودداری فرمایند.
2- کلیه سرویسهای بهداشتی میدان ورودی و داخل شهر جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط شهرداری انارک در دهم اسفند ضدعفونی شد. همچنین ۱۵اسفندماه با هماهنگی شبکه بهداشت، هیات دوچرخه سواری انارک و نیروهای بسیج، معابر پر تردد انارک جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی شد. جهت انجام این عملیات از الکل و مواد شوینده بهداشتی استفاده شد.
3- ترمیم آب بردگی بیش از ۱۰۰متر از جاده اصلی طریق الرضا در محور انارک با تلاش شبانه روزی ۴۸ساعته نیروهای راهداری. در این مدت خودروها از مسیر موقت جایگزین کنار جاده استفاده کردند.
4- دومین جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در فرمانداری نایین برگزار گردید. نصرتی فرماندار شهرستان نایین از جمله مهمترین مصوبات این جلسه را با تاکید بر عدم وجود تجمعات و همایش ها، لغو مرخصی کلیه مدیران شهرستان تا اطلاع ثانوی و پیگیری تامین و توزیع اقلام موردنیاز از قبیل ژل ضد عفونی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش، استفاده از ظرفیت خیرین و کارخانجات شهرستان برشمرد. در پایان با اشاره به اینکه ساعت کاری ادارات تا پایان هفته ۸ الی ۱۲ می باشد از شهروندان محترم خواهشمندیم ضمن رعایت اصول بهداشتی به جز موارد اضطراری از منزل خارج نشوند و همچنین از حضور در اماکن شلوغ و پر تردد تا اطلاع ثانوی خودداری نمایند.
5- تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نایین شش نفر می باشد. 

پ-  اینک گزیدهدیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- مهندس زاهد: قدردانی ما از دکتر حسنی برای تلاشهای زیادیست که جهت لوله کشی آب از نایین به انارک انجام داد و نام طرح اگر اشتباه نکنم طرح آبرسانی و لوله کشی آب به  شهر انارک و شهر خور می باشد و با این قدردانی از یک نماینده قبلی به تمام مسئولین و نماینده منتخب می گوییم که مردم انارک هرگز کوچکترین خدمت و زحمتی که برایشان کشیده شود را فراموش نخواهند کرد.
- برای رفع مشکلات انارک باید هفت خوان رستم را طی کرد و متاسفانه همیشه سنگ اندازی و نظرات تنگ ....
- انجمن ((انارکیهای مقیم تهران)) خود را همه کاره انارک می داند. چرا باید اعضای محترم شهر را دعوت کنند؟ همه مشکلات را آنها حل می کنند، مسئولین را آنها انتخاب می کنند و خیلی مسایل دیگر که اصلا نباید گفت بالای چشمتان ابرو و شکر خدا مشاوران خوبی از داخل شهر دارند که همه چیز را از دید عینک این مشاوران متشخص می بینند و کسانی که برای شورای شهر که شهردار را انتخاب کرده ارزشی قایل  نمی شوند در حقیقت شهردار را هم قبول ندارند اما برای پیشبرد اهدافشون به ناچار شهردار بدون شورا را می پسندند. من تجربه خودم را می گویم، تمامی شهرداران منتخب شورا در وهله اول با شورا  هماهنگ هستند و کارها نیز بخوبی و مطلوب پیش می ره تا اینکه یک عده متاسفانه با نزدیک شدن به شهردار، باعث اختلاف و جدایی بین بعضی از اعضای شورا با شهردار می شوند تا شاید منافع و‌ مطامعشان تامین شود.
2- ناشناس: پیشنهاد می گردد در راستای کنترل این بیماری، طرح پیشگیری و غربالگری کرونا در ورودی شهر انارک با همکاری نیروهای بهداشت و درمان و هلال احمر انجام گیرد.
3- آقای ایرانپور: اینکه انارک زمین کافی برای واگذاری و فروش به اشخاص حقیقی و حقوقی ندارد، صحت دارد؟ از این جهت می پرسم که ظاهرا برخی از شرکت های بهره بردار منطقه کالکافی درخواست زمین برای ایجاد دفتر شرکت در شهر انارک داشتند اما به اونها گفته شده زمینی وجود ندارد!!!
4- خانم زاهد: اگر اینکار ((ندادن زمین)) صورت گرفته اشتباه بسیار بزرگیست.
- آب انارک انشعابی از آب نائین است و مهم این است که آب شرب مردم انارک تامین می شود و امید است که کمبود آب در اوقات شلوغی نیز به سهمیه انارک اضافه شود.
5- علی محمدی زاده: در انتهای خیابان شهرک سمت بعد از مسجد چهارده معصوم جایی که ساختمانهای جدید احداث شده اصلا نه جای فضای سبز درنظرگرفته شده نه جوی آب و پیاده رو را تا سر جدول خیابان موزائیک کرده اند. درحالیکه پیاده روپهن و عریض هم هست لذا  نه تنها شکل ادامه خیابان و زیبایی آن رعایت نشده بلکه زشت هم شده و عملاً نشان می دهد که قرار نیست درختی نهال شود. درسته که آب کم هست اما نه تا این حد که اینگونه بی توجهی شود. انارک که جداً فضای سبز کافی ندارد و جای کاشتن آنرا هم تقریباً دارد. اگر بیشتر شود که بهتر و اما این را هم که دارد حفظ شود و ازبین نرود. مثلاً ((کاشت)) ابریشم، خرزهره، اکالیپتوس، توت، انار، کاج و ....که خوب جواب داده.
6- آقای مهدوی: شهردار باید بداند که همه اقشار و انجمن و مهمانسرا و افراد که ایشان را دعوت می کنند بدون اعضای شورا ((ن))باید در جلسه و تصمیمها حضور داشته باشند.
7- آموزگارکلاس اول: کسانی که فرزنداول ابتدایی دارند و نگران تکلیف و درس هستند می توانند پیام رسان گپ را نصب کنند و به پی وی من پیام بدهند و ازتدریس و تکالیف من استفاده کنند. 

ت- بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم:
1- آقای پاکروان: در جلسه در حضور استاندار محترم ک فرمانداران منطقه و روسای شوراها در استانداری حضور داشتند و بحث تبصره ماده ۲۳ برای افزایش آب بها بوده و تاکنون شورای شهر زیر بار این تبصره نرفته و اجازه ای صادر نکرده و در دفاع از حق و حقوق شهروندان اعلام کردم چرا پروزه هایی ک بیست سال از طرح و اقدام آن می گذرد به نتیجه نرسیده و الان چنین توقعی دارید؟
- آب از آخرین نقطه آب شهر ستان یک لوله چهل وصل شده به مسیر آب انارک.
- زمین ک در انارک الی ماشاءالله به وفور میباشد لیکن سانت به سانت آن بر حسب تقسیمات و قوانین جاری متعلق به جایی است. محدوده ی شهر انارک حدودا ۶۰ سال است ک دست نخورده و اشتباه نکنم تغییری در آن در این مدت بوجود نیامده یعنی ۱۱۲هکتار بوده. مدتی است ک از سال قبل هم برای توسعه شهر هم برای بحث مسکن اجتماعی محرومان دنبال افزایش این محدوده از ۱۱۲ به ۴۸۰ بوده و هستیم چون هیچ ارگانی زیر بار نرفت مخصوصاً زمین شهری ک متولی این کار است و شهرداری هم زمینی در اختیار ندارد. شهرداری هرگونه واگذاری را باید از طریق مزایده انجام دهد و واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی نیز تفاوتی نخواهد داشت. انارک بزرگترین مشکلش نبود مسکن و واگذاری زمین از طریق مزایده می باشد ک بنده به شخصه مخالف این کار بوده و هستم چون مزایده تکلیفش مشخصه هرکس بیشتر از قیمت کارشناسی تعیین کرد برنده آن می باشد و این امر باعث بالا رفتن قیمت زمین و منزل مسکونی بوده و قشر کارگر و ضعیف است ک بیشتر متضرر گشته و توانایی خرید نخواهد داشت. بنده این مطلب را خدمت نماینده محترم منعکس نمودم ک به هر طریق ممکن زمینی در اختیار قرار گیرد تا خارج از ضوابط مزایده بتوان در اختیار افراد و عزیزان همشهری قرار داد.
- امید است عزیزان در جلسات مردمی شورا ک پس از پشت سر گذاشتن وضعیت کنونی در خصوص کرونا قطعاً انجام خواهد پذیرفت شرکت نمایند تا ببینند در این شهر چه خبر است. متاسفانه دز این شهر هر موردی شده رابطه ای و بر حسب رفاقت و دوستی. اگرم جلو یه مسئله ای ایستادی یا مقاومت کردی می شی کارشکن و.......... درد دل بسیار است ولی دل منم به عنوان خادم مردم عزیز شهرمان از برخی امور و کارها پر درده و متاسفانه گوش شنوا نیست. هرکس به فکر خویش است. شمافقط به همین موضوع فک کنید که چرا دوستان انجمن فلان و فلان تا بحال هیچ وقت از شورا ک منتخب مردم می باشد و درد مردم را به زبان می آورن دعوت نکرده و مستقیماً شخص شهردار را بدون هماهنگی به جلسات خود دعوت می نمایند؟ چرا در فلان جلسه کارآفرینان اگر نیاز به وجود اعضای شوراس این شورا نباید خبردار باشد و یکی از اعضای شورا در این جلسه بدون هماهنگی حضور داشته باشد. چرا؟
2- ناشناس: واحد بهداشت نخلک به منظورر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی و البته ضدعفونی و گندزدایی کردن محیطها که عامل مهم در پیشگیری از کروناست را به همراه تست کارکنان و غربالگیری اولیه اقداماتی را انجام خواهد داد.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.