جُنگ شادی با حضور حاجی فیروزها در انارک

شهردار انارک از برگزاری جُنگ شادی در روز اول فروردین ۹۸ با حضور حاجی فیروز‌ها در شهر انارک خبر داد.
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین سبحانی نسب شهردار انارک،  از احیای افسانه نوروز از دوران پیشین ایرانیان با قصه‌های کهن خبر داد و گفت: نوروز باستان، آغاز بزرگ‌ترین جشن از پیشینه و اصالت ایرانیان در بین اقوام مختلف است. 
وی، افسانه نوروز را قدیمی‌ترین جشن تحویل سال در کل جهان دانست که با آمدنش سرنوشت طبیعت تغییر داده می‌شود و حاجی نوروز با لباسی سرخ بر تن و دایره، تنبک نوید شادی و بهار میدهد.
سبحانی نسب روی سیاه حاجی نوروز را از دل افسانه‌ها و اشاره شده به بازگشت از دنیای مرگ و حاجی فیروز را نماد و طلایه دارعید نوروز و نویددهنده تازگی و بهار و طراوت و بازتابی ازاندیشه، عواطف وسنت‌های جامعه دانست که با خواندن ترانه، اشاره و حرکت‌های نمایشی همراه و سالیان سال است در آیین و سنت‌های مردم ایران ماندگار شده است و با خود صلح و دوستی به ارمغان می‌آورد.
شهردار انارک اظهار کرد:با شادی و نشاطی که حاجی فیروز به مردم و جامعه می‌بخشد مردم نیز هدایا و پول به وی اهدا می‌کنند. این مراسم، چون جوشیده شده از دل، ذهن و افکار مردم در ادوار مختلف است همچنان پایدار و رنگ تازگی به بهار و تحویل سال نو می بخشد.
سبحانی نسب تاکید کرد:اول فروردین ماه ۹۸ مراسمی با عنوان جُنگ شادی با حضور حاجی فیروز‌ها از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ در مرکز شهر انارک برگزار می‌شود که گامی در جهت حفظ، احیا و اعتلای فرهنگ بومی، سنتی و محلی ایرانیان و مردم با فرهنگ شهر تاریخی و بی نظیر انارک است.
این مسئول در پایان به استقرار نیرو‌های امدادی در کنار یادمان شهدای نیروی انتظامی جهت برقراری رفاه بیشتر مسافران، گردشگران و شهروندان در ایام نوروز اشاره کرد.
(کد خبر: ۶۸۷۳۱۷۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴)