کویر ریگ جن

انارک نیوز: بهترین و معروف‌ترین کویر‌های ایران
وب‌سایت کارناوال: شاید برای بسیاری از شما جالب باشد تا با بهترین و معروف ترین کویرهای ایران آشنا شوید و بدانید هر یک در کدام گوشه از سرزمین پهناورمان ایران قرار گرفته اند؟ یا اینکه علاقه‌مند باشید از کویرهای بزرگ ایران اطلاعاتی به دست بیاورید و بدانید بهترین کویر برای مسافرت در ایران کجاست؟ به همین جهت در این مطلب سراغ بهترین و معروف ترین کویرها و بیابان های ایران می رویم تا در مروری سریع با ویژگی ها، امکانات و تفریحاتی که در آنها وجود دارد بیشتر آشنا شویم...
کویر ریگ جن
آدرس : کویر مرکزی ایران، جنوب غربی دشت کویر، مرز استان های سمنان و اصفهان، کویر ریگ جن
سطح هزینه : رایگان
مدت پیشنهادی بازدید : ۴ تا ۲۴ ساعت
انواع تفریحات

  • پیاده روی
  • چشم اندازهای زیبا
  • تماشای آسمان شب
  • شب نشینی
  • شن سواری
  • عکاسی در شب

امکان کمپینگ: دارد
نوع جاذبه: بیابان
مناسب برای: طبیعت گرد حرفه ای
ریگ جن نام کویری شگفت انگیز، اسرارآمیز و کمی ترسناک در ایران است که سومین ریگ زار بزرگ کشور محسوب می شود و در جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت شده کویر، شمال انارک و غرب جندق کشیده شده است. کویر ریگ جن به عنوان یکی از مکان های رازآلود ایران شناخته می شود و داستان ها و افسانه های بی شماری پیرامون آن شکل گرفته است. این کویر به دلیل اتفاق های عجیبی که در آن رخ می دهد که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد در این سال ها شهرت زیادی پیدا کرده است.
یا حتا در مواردی صداهای عجیب و غریبی از قسمت های مختلف ریگ جن شنیده شده که گفته می شود ارواح و شیاطین در اینجا خانه دارند. به وجود تمام این موارد، گردش در این کویر رازآلود و وهم آور، مجموعه ای از کویرنوردی و کشف ناشناخته ها، شن سواری و پیاده روی روی رمل های طلایی و شب نشینی و تماشای آسمان شب کویر را در اختیارتان قرار می دهد.
نکته: نکته ای که در سفر به ریگ جن باید در نظر داشته باشید این است که این مقصد تنها برای طبیعت گردان حرفه ای و کویرشناسان متخصص مناسب است. توجه کنید اگر می خواهید به این کویر سفر کنید حتما و حتما با راهنمایی و همراهی افراد متخصص و کاربلد این کار را انجام دهید.
(۸۱۷۹۲۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

بهترین و معروف‌ترین کویر‌های ایرانبهترین و معروف‌ترین کویر‌های ایران