بررسی مشکلات شهرستان نایین با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و تعدادی از مدیران کل استان

دکتر طباطبایی نایینی در جلسه شورای اداری شهرستان نایین که با حضور تعدادی از مدیران کل ستادی استانداری از جمله قاسمی مدیر کل سیاسی ،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ،ابراهیمی مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری و صفری مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و جمعی از مدیران کل استان از جمله مدیران کل صنعت ،معدن و تجارت ،راهداری و حمل و نقل جاده ای ،تعاون کار و رفاه اجتماعی ،رییس سازمان جهاد کشاورزی ،مدیر کل بنیاد مسکن ، مدیر کل آبفار استان و همچنین تعدادی از معاونین مدیران کل در فرمانداری شهرستان نایین در خصوص بررسی مشکلات این شهرستان برگزار گردید عنوان نمود مدیران شهرستانی باید در خصوص پیگیری مواردی که به استان ارجاع می گردد شخصا پیگیر امور باشند . معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در ادامه افزود مصوباتی که در این جلسه انجام می شود در موعد مقرر پیگیری و نتیجه از سوی دستگاه های مربوطه به استانداری ارسال گردد.
حجت الاسلام والمسلمین سجادی امام جمعه نایین نیز در این جلسه عنوان نمود باید روحیه جهادی داشته باشیم و نگذاریم کشور در انفعال فرو رود . امام جمعه نایین افزود همچنین نباید احساس ناکارآمدی نسبت به حاکمیت و دولت و مسئولین به وجود آید . 
حجت الاسلام سجادی افزود با توجه به حضور جمعی از مدیران استانی در شهرستان خصوصا جناب آقای دکتر طباطبایی نایینی که از مفاخر این شهرستان می باشند باید در خصوص اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت‌ تدابیدی اندیشیده شود . حاج آقا سجادی در پایان از مسئولین خواست در ادارات سختگیری کمتری نسبت به مردم در اجرای امور انجام شود .
فرماندار شهرستان نایین نیز در ابتدای جلسه عنوان نمود شهرستان نایین دارای دو پتانسیل مهم است که اگر این دو پتانسیل که وجود بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی و صنعت گردشگری و معادن شهرستان مورد توجه ویژه قرار گیرد می تواند زمینه ساز تحولی شگرف در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان نایین گردد. محمود جمالی افزود خدمات رسانی در شهرستانی با وسعت یک چهارم استان اصفهان با پراکندگی زیاد کاری سهل و آسان نیست و نیاز به امکانات و خدمات زیادی دارد . وی در پایان ضمن تشکر از پیگیری های آقای پوربافرانی نماینده محترم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی از نظر مساعدت مجموعه استانداری به ویژه آقای طباطبایی معاونت محترم سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در رفع مشکلات شهرستان قدردانی نمود .
در این جلسه در خصوص مسائل مختلف شهرستان خصوصا موارد و مشکلات شهرداریها و دهیاریها و شوراها ، اشتغال ، موارد مرتبط بابنیاد مسکن ،کشاورزی ،صنایع و معادن ،آبفای شهری و روستایی و مباحث مالیاتی و موارد امنیتی انتظامی بحث و تبادل نظر و مواردی مصوب گردید. همچنین در خصوص طرح توسعه امامزاده نایین ، مرمت ابنیه تاریخی شهرستان ،پساب فاضلاب، گاز رسانی به انارک و روستاها و.... تصمیماتی اخذ گردید.
شایان ذکر است در این جلسه مباحث مرتبط با اعتبار مورد نیاز در خصوص فعالیت های منابع طبیعی خصوصا در ایمن سازی بند خاکی طیب و کلیزه نیز مطرح گردید.
(فرمانداری شهرستان نایین - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷)
 


در این جلسه شهردار انارک در مورد مباحث زیر مطالبی را بیان کرد:
● درخواست تجهیزات ایمنی وآتش نشانی به دلیل اینکه تمامی حوادث جاده ای در بخش ۱۸۰۰۰ کیلومتر مربعی انارک به عهده ایستگاه آتش نشانی شهرداری انارک است.
● درخواست تسریع در تحویل سهمیه قیر ویژه پیرو دستور استاندار محترم در سفر به انارک به منظور بهسازی مسیر عبور خودروهای سبک و سنگین از معابر اصلی شهری
● تجهیز هر چه سریع تر ایستگاه گاز شهری و اتصال منازل شهروندان قبل از شروع فصل سرما.
● لوله گذاری ۲۱ کیلومتری آب منطقه ای جهت اتصال نهایی به خط لوله اصفهان
●تسریع در اجرای پروژه ۴ بانده شدن نایین انارک
● اجرای تعهدات میراث فرهنگی و گردشگری در بافت تاریخی انارک
● علی رغم توافقنامه امضا شده در سال ۷۲ استفاده از پساب فاضلاب به شهرداری انارک به مدت ۹۹ سال واگذار شده و اکنون آب منطقه ای به دنبال نادیده گرفتن حق شهرداری است.
● درخواست تسریع در واگذاری زمین های مسکن محرومین از سوی راه و شهرسازی به بنیاد مسکن جهت آغاز پروژه
● صدور مجوز راه اندازی دفترخانه ثبت اسناد و املاک جهت رفاه حال شهروندان و مردم شریف بخش انارک