یادی از شهید مهندس منوچهر عظيمى انارکی

انارک نیوز - شهيد مهندس منوچهر عظيمى انارکی فرزند شادروان عباس، هنگام شهادت در ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ کارمند شرکت توانیر، متأهل و یک فرزند داشت. 
وی در بهمن ماه ۱۳۲۶ در خانواده اى متدين چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش انارك به اتمام رسانید و برای ادامه تحصیل به تهران رفت.
تحصیلات متوسطه را در دبیرستان دارالفنون با نمرات عالی گذراند. سپس در رشته مهندسی مکانیک دانشكده فنى دانشگاه تهران به تحصیلاتش ادامه داد و به اخذ درجه فوق لیسانس نائل گرديد.
پس از چند سال خدمت در وزارت نيرو جهت آموزش فيزيك هسته اى و آمادگى براى ادامه کار در نيروگاه اتمى بوشهر براى مدت ٤ سال به كشور آلمان اعزام شد.
هم زمان با اوج گیری نهضت شکوهمند اسلامى براى پيوستن به مبارزات مردمی به ايران بازگشت و مجدداً در شركت توانير (وابسته به وزارت نيرو) مشغول به كار شد و با بهره گیری از تجربیات و اندوخته‌های علمی‌اش در این عرصه نیز خدمتگزاری صدیق و بی آلايش و بسيار گشاده رو و خوش برخورد بود. 
نحوه شهادت: در هفدهم اسفند ماه ۱۳۶۰ برای انجام مأموریت در نیروگاه توس مشهد، عازم این شهر مقدس بود و بدین منظور به سمت فرودگاه مهرآباد حركت نمود. هنوز اندکی پیش نرفته بود که سه نفر از تروریست‌های منافق که در جستجوی قربانی و کشتار امت حزب الله در خیابان‌ها با یک اتومبیل سرقتی تردد می‌کردند، راه را بر آنان بسته و در ترورى كور و بدون شناخت و آگاهى اتومبيل آنها را به گلوله بسته و متواری می‌شوند.
در اثر این حمله ددمنشانه مهندس عظیمی و شمس الله شیدایی کارمند شرکت نفت به شهادت می‌رسند و با عروجی خونین بار دیگر مظلومیت امت مسلمان را به اثبات می‌رسانند.
یاد و خاطره شان گرامی باد.