تفاهمنامه تبديل معدن نخلک به مکان گردشگری اجرايی شد

تفاهمنامه تبديل معادن پتاس و نخلك استان اصفهان به اماكن گردشگري اجرايي شد
اصفهان-ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان از اجرا شدن تفاهمنامه اين اداره كل با شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران براي تبديل معادن پتاس و نخلك به جاذبه هاي گردشگري شهرستان هاي نائين و خور و بيابانك خبر داد.
 به گزارش عصر شنبه روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان، فريدون اله ياري گفت: بر اساس اين تفاهمنامه طرفين از هيچ تلاشي براي بالفعل سازي توانمندي هاي بالقوه گردشگري و فراهم سازي امكان سرمايه گذاري گردشگري در معادن تاريخي سرب نخلك در شهرستان نايين و معدن پتاس در شهرستان خور و بيابانك فروگذار نخواهند كرد. وي افزود: بر اساس اين تفاهمنامه، شركت پتاس كه از زيرمجموعه هاي شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران است اعلام آمادگي كرده تا زيرساخت هاي لازم و تاسيسات مناسب اقامتي، رفاهي، پذيرايي و آسايشي براي گردشگران در اين منطقه ايجاد شود.
اله ياري تصريح كرد: هم اكنون طرحي براي ايجاد اين تاسيسات با استفاده از ويژگي هاي اقليمي و بومي منطقه معدن پتاس خور به اداره كل ارسال و در حال بررسي و تصويب است ضمن اينكه برخي از عناصر اين تاسيسات نيز بارگذاري شده است.
معاون سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز گفت: معدن سُرب نخلك بعنوان يكي از قديمي ترين معادن كشور از ظرفيت عظيمي براي توسعه گردشگري برخوردار است. حميد اميني افزود: به اين منظور شركت ياد شده در حال جمع بندي و احصاء اين ظرفيت ها براي ارائه طرحي در قالب يك بسته سرمايه گذاري به سرمايه گذاران داخلي و خارجي با نظارت اداره كل ميراث فرهنگي استان است.
معدن پتاس در ۴۰ كيلومتري جاده خور- طبس در شهرستان خور و بيابانك و معدن تاريخي نخلك در ۱۳۵كيلومتري شمال شرق شهر نايين و در۶۰ كيلومتري شهر انارك واقع است. استان اصفهان با حدود ۲۲ هزار بنا و اثر تاريخي كه يكهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملي و چهار اثر آن نيز به نام هاي ميدان نقش جهان، كاخ چهلستون، باغ فين كاشان و مسجد جامع به ثبت جهاني رسيده، كانون توجه گردشگران داخلي و خارجي است. گردشگري بعنوان مهمترين محور توسعه استان اصفهان معرفي شده است.
(۱۸:۵۵ - ۲۳/۰۵/۱۳۹۵ :خبر تاريخ | ۸۲۱۸۶۸۶۵ :خبر كد)