تندباد و گردوخاک در راه است

احتمال جاری شدن سیل در غرب اصفهان/ تندباد و گردوخاک در راه استاحتمال جاری شدن سیل در غرب اصفهان

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی جدید به استان و فراگیر شدن فعالیت آن در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گذر امواج ناپایداری از تراز میانی جو، اظهار داشت: امروز افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی به استان بر شدت ناپایداری‌ها افزوده می‌شود و به تدریج افزایش ابر و بارش باران غرب استان را فرا می‌گیرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه ناپایدار بارشی روز پنجشنبه است، خاطرنشان کرد: بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر مناطق از جمله مرکز اصفهان طی روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود اما در نیمه غرب استان شدت دارد.

معتمدی با بیان اینکه احتمال وقوع سیلاب در نیمه غرب استان وجود دارد، اضافه کرد: روز پنجشنبه وقوف تندباد لحظه‌ای را در بیشتر مناطق استان انتظار داریم که در شرق اصفهان با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود و این شرایط روز جمعه نیز در نیمه شمالی و شرقی استان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوای استان، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

معتمدی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای صفر درجه و کاشان با دمای ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارشخبرنگار مهر، هواشناسی اصفهان درباره ناپایداری‌های آخر هفته ۲ هشدار سطح نارنجی صادر کرد. هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه اول نسبت به وقوع توفان و خیزش گردوخاک از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه هشدار داده است.

بر اساس این اطلاعیه وزش باد به نسبت شدید تا شدید و توفان لحظه‌ای تا روز جمعه ۲۵ فروردین ماه مناطقی چون خوانسار، نائین، گلپایگان، داران، میمه، اردستان، چوپانان، خور و بیابانک، ورزنه، انارک، فریدون‌شهر، شهرضا و دهاقان را در بر می‌گیرد.

(21 فروردین 1402 2023-04-10T18:04:27">18:04 - شناسه: 3491372)