اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان

 
از فردا اول آذر محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی در استان اصفهان آغاز می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ مناطق مختلف، با توجه به قرار داشتن در وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد، مشمول محدودیت‌های حداکثری یا کمتر از آن می‌شود. در ۱۴ شهرستان استان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، محدودیت‌های شدید برقرار می‌شود.
اجرای محدودیت‌های کرونایی در استانسخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا از شنبه اول آذر ممنوع است و صرفا گروه یک فعالیت خواهند داشت.
حجت الله غلامی با بیان اینکه از فردا شهر‌های در وضعیت نارنجی، فعالیت گروه‌های ۳ و ۴ ممنوع است و گروه‌های یک و دو فعالیت دارند گفت: برای شهر‌های در وضعیت زرد هم فعالیت گروه ۴ ممنوع است و گروه‌های یک، ۲ و ۳ محدودیتی برای فعالیت ندارند.
وی به دورکاری کارمندان هم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات در شهر‌های با وضعیت قرمز کرونایی در دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسئول آن شهر با نیمی از کارکنان خواهد بود و در سایر خدمات نیز حداکثر با حضور یک سوم کارکنان و دو سوم به صورت دورکاری خدمات ارائه خواهند کرد و همه موارد در صورتی است که به نحو مطلوب به مردم خدمات ارائه شود.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای استان در خصوص شهر‌های با وضعیت نارنجی هم گفت: ارائه خدمات ضروری دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسئول آن شهرستان با حضور یک سوم کارکنان خدمات ارائه کرده و سایر خدمات با ۵۰ درصد کاهش تعداد کارکنان و نیم دیگر کارکنان به صورت دورکاری فعالیت خواهند داشت.
 
اجرای محدودیت‌های کرونایی در استانجانشین فرمانده انتظامی استان هم گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از شنبه اول آذر تا اطلاع ثانوی طرح ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی به شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین خروج خودرو‌های با پلاک بومی از شهر‌های مذکور اجرا می‌شود.
سرهنگ محمدرضا هاشمی فر گفت: در صورت ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های قرمز در هر ۲۴ ساعت ۱۰ میلیون ریال و در شهر‌های نارنجی ۵ میلیون ریال جریمه می‌شوند.
اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، تیران و کرون، خمینی شهر، شهرضا، فریدن، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین و نطنز شهرستان‌های قرمز استان هستند.
۱۰ شهرستان دیگر هم در وضعیت نارنجی قرار دارد.
 
بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند که بر مبنای وضعیت شهر به فعالیت شان ادامه می‌دهند.
گروه شغلی یک شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه مواد غذایی، نانوایی ها، سوپر مارکت‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه ها، مراکز دامپزشکی، میوه و سبزی فروشی ها، مراکزفروش پروتئینی، لبنیاتی ها، جایگاه‌های سوخت رسانی، مراکز تهیه غذای بیرون بر، پخش دارو و موادغذایی و مراکز نگهداری سالمندان و معلولان می‌باشد.
اجرای محدودیت‌های کرونایی در استانکسب و کار‌های گروه شغلی دو کمی گسترده‌تر است، به مراکز خرید، مشاغل فروش غیر مواد غذایی، مراکز شماره گذاری خودرو، تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و مسابقات ورزشی، فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش و فروش نوشت افزار، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.
گروه شغلی سه، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر، گنجینه و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی را شامل می‌شود.
گروه شغلی چهارم نیز شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهر بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.
(کد خبر: ۲۹۲۳۱۶۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶)