آمادگی ۷۳۰ نقطه جهت اسکان مسافران نوروزی در نایین

فرماندار نایین گفت: ۱۲ واحد بوم گردی و ۷۳۰ نقطه جهت اسکان و اقامت گردشگران و مسافران نوروزی فراهم شده است. 

محمود جمالی فرماندار نایین  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: شهرستان نایین با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین در مسیر چهارراه مواصلاتی کشور قرار گرفته زیرساخت‌ها و شرایط مناسب برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی فراهم شده است.
به گفته این نماینده دولت، این شهرستان به لحاظ پیشینه تاریخی و هم مباحث گردشگری که در نقاط مختلف تاریخی و گردشگری خود جای داده است ۱۲۰۰ بنای گردشگری و تاریخی برای بازدید مسافران نوروزی در ستاد نوروزی شهرستان آماده شده است.
فرماندارنایین افزود: در مسیر مواصلاتی و راه‌های منتهی به شهرستان ۶ ایستگاه سلامت و کمپ تفریحی برای عبور و تردد مسافرین نوروزی چه از مسیر طریق الرضا و نیز سایر مسیر‌ها مهیا شده است. 
جمالی با اشاره به افزایش تعداد بوم گردی از دو واحد به ۱۲ واحد در سه سال گذشته بیان نمود: در حال حاضر نزدیک به ۱۲ بوم گردی و نیز ۷۳۰ نقطه جهت اسکان و اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، در بخش آموزشی و چادر‌های موقت، تمام مجموعه‌هایی که برای اسکان گردشگران و مسافرین نوروزی داخلی و خارجی در نظر گرفته شده که آماده اسکان بالای ۳۲۰۰ در نوروز را داریم. 
نماینده دولت در نایین گفت: برنامه‌های بسیار متنوع فرهنگی وتفریحی و آماده سازی بازار‌های صنایع دستی، جشنواره‌های نوروزی در شهر‌های بافران، انارک و محمدیه نایین در نظر گرفته شده که مسافران می‌توانند در مکان هایی، چون امامزاده واجب التعظیم حضرت سلطان سید علی (ع) و همچنین شهر‌های تاریخی و مناسب بافران، انارک، روستای چوپانان و محمدیه نایین توقف و لحظات خوبی را در شهرستان داشته باشند. 
جمالی در ادامه از راه اندازی اولین اکوکمپ در مسیرکوهستانی سهیل و سپرو نایین خبر داد و گفت:اکوکمپ‌ها و شهرک‌های تفریحی در حال راه اندازی می‌باشد که بعد از مدت‌ها پیگیری، بالای ۳۰ هکتار جهت گردشگری اختصاصی فراهم شده است.
وی در پایان از کلیه مسافران و گردشگران جهت بازدید از ابنیه‌های تاریخی وگردشگری شهرستان نایین دعوت نمود. 
(کد خبر: ۶۸۶۴۳۹۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰)